Duster, un business de 18 mld. euro şi vânzări de 3 mld. euro în 2017. SUV-ul Dacia se pregăteşte să „spargă“ bariera celor 200.000 de maşini produse într-un singur an

Postat la 08 decembrie 2017 211 afişări

Dacia Duster a devenit motorul de creştere al uzinei de la Mio­veni şi principalul produs ro­mânesc ce pleacă la export, având un impact direct nu doar asupra businessului Gru­pu­lui Renault, ci şi asupra exporturilor şi Produsului Intern Brut al României.

Duster, un business de 18 mld. euro şi vânzări de 3 mld. euro în 2017. SUV-ul Dacia se pregăteşte să „spargă“ bariera celor 200.000 de maşini produse într-un singur an

Anul acesta, pentru pri­ma dată în istoria uzinei Dacia de la Mioveni, Dus­ter devine primul model din gama mărcii autoh­to­ne care va înregistra într-un singur an o producţie de peste 200.000 de uni­tăţi, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor Aso­cia­ţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), cu o valoare de peste trei miliarde de euro, luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro cu TVA. Dacă se ia în calcul întreaga producţie dintre 2010 şi 2017, atunci cele peste 1,2 milioane de automobile Duster asamblate la Mioveni ar valora peste 18 miliarde de euro.

Duster are o miză cu atât mai importantă cu cât 64% din producţia uzinei Dacia din România este reprezentată de acesta, faţă de numai 25% în 2010. Mai mult, pe fondul cererii mari, luna trecută aproape 80% din maşinile ieşite de pe banda de asamblare de la Mioveni erau SUV-uri.

Citeşte mai multe pe www.zf.ro

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.