Efectele negative ale închiderii şcolilor: Elevii nu au echipamentele necesare pentru cursurile online, iar părinţii nu au cu cine lăsa copiii când sunt la serviciu

Autor: Ramona Cornea Postat la 29 aprilie 2020 99 afişări

Asociaţiile de părinţi, cele de elevi şi sindicatele din învăţământ din România cred că, cu toate eforturile depuse în această direcţie, în acest moment, România nu este capabilă să acorde şanse egale la educaţie tuturor copiilor şi tuturor studenţilor în perioada aceasta când şcolile au fost închise din cauza pandemiei de COVID-19.

Efectele negative ale închiderii şcolilor: Elevii nu au echipamentele necesare pentru cursurile online, iar părinţii nu au cu cine lăsa copiii când sunt la serviciu

Asociaţiile de părinţi, cele de elevi şi sindicatele din învăţământ spun că în acest moment România nu este capabilă să acorde şanse egale la educaţie tuturor copiilor.

Asociaţiile de părinţi, cele de elevi şi sindicatele din învăţământ din România cred că, cu toate eforturile depuse în această direcţie, în acest moment, România nu este capabilă să acorde şanse egale la educaţie tuturor copiilor şi tuturor studenţilor în perioada aceasta când şcolile au fost închise din cauza pandemiei de COVID-19.

Preşedintele Klaus Iohannis a anunţat că şcolile şi grădiniţele nu vor mai fi deschise până în toamnă, elevii vor învăţa online, iar anul şcolar va fi finalizat pe baza notelor obţinute până acum. Elevii ar trebui să continue cursurile online, însă nu au echipamentele necesare pentru a face acest lucru, cred asociaţiile de părinţi, cele de elevi şi sindicatele din învăţământ din România. „Toată lumea ştie că învăţarea online presupune ca atât cadrele didactice, cât şi elevii ori studenţii să dispună de echipamente tehnice care să permită acest lucru, iar realitatea ne arată că în mediile defavorizate există elevi, studenţi şi cadre didactice care nu dispun de asemenea echipamente“, spune o scrisoare deschisă semnată de Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, Federaţia Sindicatelor din Educaţie ”Spiru Haret”, Federaţia Naţională Sindicală Alma Mater, Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământ Preuniversitar (FNAP-IP) şi Consiliul Naţional al Elevilor.

O altă problemă iscată de această situaţie în care şcolile vor rămâne închise până în toamnă este cea a părinţilor care nu vor avea cu cine să îşi lase copiii după 15 mai, ziua în care starea de urgenţă va trece şi mulţi dintre părinţi se vor întoarce la serviciu. Cum şcolile şi gră­diniţele vor fi închise, iar bunicii, cei care stăteau înainte cu copiii, reprezintă acum o grupă de vârstă de risc în faţa pandemiei de COVID-19, părinţii vor fi ne­voiţi să plătească pe cineva care să le supravegheze copiii.

”Cu impactul financiar este o mare problemă. Acum sunt 3 milioane de elevi care nu se pot întoarce la şcoală. Pe lângă părinţii care vor trebui să se întoarcă la muncă şi vor trebui să plătească pe cineva să stea cu copiii, vorbim şi despre creşe şi grădiniţe private aici. Trebuie făcută o excepţie, să găsim o soluţie şi pentru aceştia. Avem probleme şi cu legea 19/2020 pentru că părinţii nu îşi pot încasa banii, cei 75% din salariul mediu brut pe economie, dacă firma are datorii la stat. Teoretic, după ce trece starea de urgenţă nu mai pot beneficia de zile libere plătite pentru a sta cu copiii acasă. Trebuie să discutăm această problemă şi să căutăm soluţii”, a spus pentru ZF Iulian Cristache, preşedintele FNAP-IP.

Printre altele, asociaţiile de părinţi, cele de elevi şi sindicatele din învăţământ cred că ar trebui ca Legea Educaţiei să fie modificată pentru reglementare învăţării online, iar autorităţile ar trebui să identifice elevii, studenţiişi cadrelor didactice care nu dispun de dispozitive electronice conectate la internet, necesare în procesul de predare-învăţare online şi să asigure resursele financiare care pot fi folosite pentru achiziţionarea echipamentelor necesare elevilor.

Reprezentanţii sindicatelor şi asociaţiilor din învăţământ cred că autorităţile trebuie să aibă un plan de rezervă în ceea ce priveşte organizarea Evaluării Naţionale şi a examenului de Bacalaureat pentru că pot apărea situaţii de elevi care să se infecteze cu coronavirus în timpul pregătirii pentru examene.

”În opinia noastră, autorităţile trebuie să aibă în vedere şi un plan de rezervă, pentru că este posibil să apară şi situaţii nedorite. De exemplu: o infectare a unor elevi din clasele a VIII-a şi a XII-a/XIII-a care vor veni la şcoală în perioada 2-12 iunie 2020 ar însemna imposibilitatea participării acestora la examenele naţionale. Când vor putea aceşti elevi să susţină examenele? Acelaşi risc de îmbolnăvire este şi pentru cadrele didactice”, spun aceştia în scrisoarea deschisă.  

De asemenea, ei avertizează că experţii în sănătate de pe plan mondial şi naţional avertizează asupra unui nou val, în toamnă, de îmbolnăviri cu COVID-19.

”Dacă şi atunci se va impune starea de urgenţă, ce vom face cu şcolile, cu elevii, cu studenţii şi cu cadrele didactice? Practic, ajungem în situaţia în care putem compromite anul şcolar/universitar 2020-2021, dacă în perioada următoare nu se iau măsurile care se impun”, cred ei.   

Iulian Cristache, preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământ Preuniversitar (FNAP-IP)

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.