Este oficial: Avem un nou miliardar în euro în România
FAN Courier, liderul pieţei de curierat, o companie fondată în 1998 de Felix Pătrăşcanu, Adrian Mihai şi Neculai Mihai, estimează că închide anul acesta cu o cifră de afaceri de 1,06 miliarde lei, în creştere cu 5% faţă de anul anterior.
♦ Compania are peste 7.500 de angajaţi şi operează cu o flotă de 4.400 de maşini.
FAN Courier, liderul pieţei de curierat, o companie fondată în 1998 de Felix Pătrăşcanu, Adrian Mihai şi Neculai Mihai, estimează că închide anul acesta cu o cifră de afaceri de 1,06 miliarde lei, în creştere cu 5% faţă de anul anterior. Pentru anul viitor compania şi-a bugetat un avans al afacerilor cu 15%, pe fondul creşterii comerţului online, a apariţiei de noi retaileri dar şi ca urmare a expansiunii la nivel regional pe care compania a demarat-o anul acesta.
„Vedem creştere în online. În România doar 9% din totalul vânzărilor sunt vânzări online, cifră în creştere, dar în continuare suntem cu mult în spate faţă de ţările din regiune precum Polonia sau Europa de Vest. Pe livrări de mâncare cred că suntem la început de drum în România, vom vedea dublări în perioada următoare în volumul care se vinde online. Sigur tot mai mulţi români vor comanda online. Va ajunge curierul mai repede la ei decât dacă ar merge la magazin să îşi cumpere mâncare“, a declarat Adrian Mihai, CEO, FAN Courier, unul dintre fondatorii companiei.
A continuat investiţiile în dezvoltare
Compania a investit anul acesta aproximativ 25 milioane de euro în dezvoltare, mai mult de o treime din fonduri fiind folosite pentru finalizarea hubului din Cluj şi extinderea celui din Braşov, ambele dotate cu sisteme automate de sortare. Investiţii semnificative au fost direcţionate către achiziţia de PDA-uri (echipamente) destinate curierilor aflaţi în teren, către modernizarea şi deschiderea de sedii noi în mai multe judeţe ale ţării dar şi achiziţia de terenuri şi clădiri pentru dezvoltări viitoare.
„Anul 2021 a fost un an foarte bun, în care am continuat investiţiile în infrastructură. Anul acesta, piaţa s-a „aşezat“ şi am avut timp să gândim strategia de business şi să continuăm dezvoltarea componentei de digitalizare şi automatizare, accelerată în anul anterior pe fondul pandemiei. Ritmul activităţii a rămas unul ridicat datorită creşterilor din industria de e-commerce“, a declarat Adrian Mihai.
Primii paşi spre dezvoltarea regională
Anul acesta compania a intrat pe piaţa din Republica Moldova. Bugetul de investiţii pentru dezvoltarea reţelei FAN Courier dincolo de Prut este estimat la 3 milioane de euro. „Ne dorim să devenim lider pe piaţa din Moldova în cel mai scurt timp, ne dorim să ajutăm businessurile locale să se extindă şi să se dezvolte în România şi în UE şi să ajutăm la creşterea comerţului online la nivelul celui din România. Vrem să fim mai prezenţi în regiune şi căutăm cele mai bune soluţii pentru eficientizarea proceselor operaţionale, astfel încât să generăm un raport calitate/preţ extraordinar“, a spus el.
Construiesc un centru logistic nou şi investesc în huburile din Cluj şi Braşov
Pentru 2022, bugetul de investiţii este estimat la 30 milioane de euro, direcţiile principale de dezvoltare includ, pe lângă finalizarea huburilor de la Cluj şi Braşov, demararea lucrărilor pentru construcţia noului centru logistic de la Ştefăneştii de Jos, spaţii de birouri şi extinderea reţelei de lockere la nivel naţional.
FAN Courier are peste 55.000 de clienţi la nivel naţional, majoritatea persoane juridice, şi operează o flotă auto de 4.400 de maşini.
FAN Delivery, primul start-up mentorat de FAN Courier
Anul acesta FAN Courier s-a implicat în dezvoltarea primului start-up, FAN Delivery, aplicaţie şi platformă de personal shopping, cu livrare rapidă.
FAN Delivery a început să opereze în luna noiembrie, având peste 30 de furnizori de produse, dintre care cel mai mare este retailerul Auchan. Sunt estimate venituri de 10 milioane de lei în primul an de activitate, potrivit oficialilor companiei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro