Experţii internaţionali spun că magazinele de alimente ar trebui să interzică clienţilor intrarea lor înauntru din cauza Covid-19. Care sunt motivele, dar şi alternativele
Zeci de angajaţi ai magazinelor de alimente au murit din cauza coronavirusului în pofida măştilor folosite de aceştia şi a restricţiilor referitoare la numărul de clienţi din incinta magazinelor, potrivit unui articol publicat de CNN Business, care se referă la situaţia din Statele Unite. Potrivit jurnaliştilor de la CNN, supermarketurile au rezistat până acum celei mai draconice dintre posibilele măsuri: interzicerea clienţilor de a intra în magazine.
Totuşi, câţiva specialişti în muncă, lideri de sindicat şi mici proprietari de magazine alimentare sunt de părere că a devenit prea periculos să îi laşi pe clienţi să se plimbe printre rafturi, intrând în contact astfel cu numeroşi angajaţi. Magazinele de alimente sunt încă pline de clienţi, iar experţii citaţi de CNN spun că a sosit momentul ca marile lanţuri să nu mai fie accesibile publicului şi să îşi dezvolte capacităţile de livrare la domiciliu pentru alimente şi pentru alte bunuri esenţiale.
„Clienţii neatenţi” sunt „probabil cea mai mare ameninţare” pentru angajaţi acum, potrivit lui Marc Perrone, preşedinte al United Food şi al sindicatului Angajaţilor Comerciali din Statele Unite. Sindicatul spune că 85% dintre angajaţii magazinelor de alimente au raportat că clienţii nu respectă regulile de distanţare fizică în magazine.
„Orice lucru care reduce nevoia de interacţiune cu publicul şi permite o mai mare distanţare fizică va fi, în cele di urmă, cea mai bună soluţie pentru angajaţii magazinelor de alimente” a declarat pentru CNN şi John Logan, profesor şi director al studiilor de muncă şi angajare la Universitatea de Stat din San Francisco. „Închiderea magazinelor şi o realocare a sarcinilor pentru ridicare şi livrare ar fi o măsură bună”, adaugă el.
Multe magazine de alimente de mici dimensiuni din Statele Unite au mizat pe această măsură pentru a-şi proteja angajaţii. De asemenea, câteva companii mari precum Best Buy (BBY), care are o infrastructură online importantă, au trecut la acest model în perioada crizei.
Autorităţile publice nu solicită magazinelor esenţiale să îşi închidă porţile clienţilor, dar Departamentul american al Muncii a recomandat recent ca retailerii să înceapă să folosească o fereastră de „drive through” sau să ofere o altă modalitate de ridicare a cumpărăturilor fără ca clienţii să coboare din maşini.
Câteva lanţuri mari de cumpărături din Statele Unite au început să implementeze astfel de măsuri: Whole Foods a închis un magazin din New York şi a făcut trecerea la un magazin online, care se concentrează exclusiv pe livrări. Kroger (KR) şi Giant Eagle au mutat câteva maazine înspre locaţii de ridicare şi livrare. Dar acestea sunt câteva cazuri izolate din reţelele ample ale acestor retaileri.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro