„Facilitatea fiscală 20%”, folosită de doar un sfert dintre companiile care au avut profit anul trecut

Postat la 15 noiembrie 2016 221 afişări

 „Facilitatea fiscală 20%”, folosită de doar un sfert dintre companiile care au avut profit anul trecut

În baza Legii Sponsorizării şi a Codului Fiscal, societăţile comerciale ar fi putut să direcţioneze,în anul 2015, peste 375 de milioane de euro către sectorul neguvernamental. În realitate, doar 23% dintre companiile care au plătit impozit pe profit au folosit această facilitate fiscală, deşi nu implică niciun cost pentru contribuabili. Chiar dacă suma totală direcţionată a crescut cu 26% faţă de anul precedent, ea reprezintă doar 42% din suma totală care putea să ajungă la sectorul neguvernamental.

„Potrivit datelor furnizate de ANAF, în 2015, 150.541 de societăţi comerciale au realizat profit în România. Dacă toate acestea ar fi direcţionat către sectorul non-profit suma maximă prevăzută de lege, peste 375 de milioane de euro ar fi putut susţine domenii cheie precum sănătatea, mediul şi educaţia. Totuşi, doar 34.811 dintre aceste companii, reprezentând 23% din total, au înregistrat cheltuieli de sponsorizare, mecenat sau cu burse private, suma totală direcţionată către ONG-uri fiind de aproape 157 de milioane de euro ”, a precizat Laszlo Bodor - Director de Fundraising şi Comunicare al HOSPICE Casa Speranţei.

Pe de altă parte, Mihaela Vasilescu - Tax Manager EY Romania - a anunţat că anul 2016 a venit cu o noutate importantă. Mai exact, în loc de 0,3%, firmele pot să scadă din impozitul pe profit sumele acordate ca sponsorizări în limita a 0,5% din cifra de afaceri. Această schimbare are un impact pozitiv asupra sumelor ce pot fi direcţionate către mediul neguvernamental. De asemenea, Gabriel Sincu - Tax Executive Director EY Romania - a explicat mecanismul şi cadrul legislativ prin intermediul căruia o societate comercială poate beneficia de facilităţile oferite de Legea Sponsorizării şi Codul Fiscal. „Încurajez utilizarea ‘facilităţii fiscale 20%’, consider că este o modalitate simplă şi onestă prin care societăţile comerciale pot investi  în sectorul non-profit şi, prin urmare, în societate, fără niciun cost.  Ernst&Young poate oferi consultanţă gratuită tuturor celor care îşi doresc să utilizeze această facilitate. Doar împreună putem face schimbarea pe care ne-o dorim.

La rândul lui, Cătălin Gheorghe, Coordonator Programe la Asociaţia pentru Relaţii Comunitare a făcut publice rezultatele unui studiu realizat în rândul societăţilor comerciale din România, privind comportamentul şi obiceiurile firmelor în ceea ce priveşte sprijinirea sectorului nonprofit prin intermediul facilităţii fiscale. „Studiul a fost realizat pe un eşantion de 526 de firme din România, reprezentativ pentru firmele care pot beneficia de această facilitate fiscală, folosind metoda CATI, iar rezultatele acestuia au arătat că valoarea medie a sponsorizării acordate anual este relativ mică (16.000 de lei), fiind determinată de cifra de afaceri şi profitul redus al firmelor respondente. Cele mai sprijinite domenii de activitate sunt serviciile sociale, sănătatea şi educaţia, iar în coada clasamentului se află educaţia civică şi protecţia mediului şi a animalelor” a mai precizat acesta. 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.