Familia Anghel a ajuns la afaceri de 132,5 mil. lei în 2022, plus 13,4%, cu producătorul de mezeluri Marisan
Maribo Prodcarn, producătorul mezelurilor Marisan, deţinut de familia Anghel, a raportat pentru 2022 o cifră de afaceri de 132,5 mil. lei (26,9 mil. euro), în creştere cu 13,4% faţă de anul anterior, când compania a avut afaceri de 116,8 mil. lei (23,7 mil. euro), potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor.
Maribo Prodcarn, producătorul mezelurilor Marisan, deţinut de familia Anghel, a raportat pentru 2022 o cifră de afaceri de 132,5 mil. lei (26,9 mil. euro), în creştere cu 13,4% faţă de anul anterior, când compania a avut afaceri de 116,8 mil. lei (23,7 mil. euro), potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor.
Maribo Prodcarn a trecut anul trecut pe pierdere, înregistând un rezultat negativ de 12,7 mil. lei (2,6 mil. euro), de la un profit net de aproximativ 1,2 mil. lei (255.000 de euro), realizat în 2021, conform datelor publice. Compania a ajuns în 2022 la un număr mediu de 455 de angajaţi, cu 34 de oameni mai puţin decât în 2021.
Familia Anghel a demarat afacerile în urmă cu 29 de ani, atunci când a deschis trei magazine alimentare mici. Cererea mare pentru mezeluri i-a determinat pe antreprenori să intre în afacerile cu carne, astfel că familia Anghel a cumpărat o fostă fermă agricolă de stat cu câteva zeci de mii de euro.
În urmă cu mai bine de un deceniu familia Anghel a decis să investească în unităţi de producţie, astfel că grupul a ajuns să producă mezeluri în comuna Frumuşani din Călăraşi, dar şi în Filipeştii de Pădure, judeţul Prahova, o localitate unde s-au înghesuit mai mulţi producători din industria cărnii pentru că aici au beneficiat de avantaje din punct de vedere fiscal înainte ca România să facă parte din Uniunea Europeană.
Grupul mai deţine şi compania Filip Prod Carn din Filipeştii de Pădure, care a intrat în urmă cu cinci ani în insolvenţă la propria cerere, conform datelor anterioare de la Tribunalul Prahova. Anterior, familia Anghel încercase să fuzioneze companiile din grup, însă a renunţat la procedura prin care Maribo Prodcarn ar fi absorbit Filip Prod Carn. Marisan deţine astăzi şi propria reţea de magazine, care însumează 160 de unităţi, conform datelor de pe site-ul companiei.
Consumul de carne din România depăşeşte anual 74 de kilograme per capita, cifră care plasează ţara noastră în a doua jumătate a clasamentului european, conform calculelor făcute de ZF pe baza unui infografic realizat de Visual Capitalist. Campioanele consumului sunt Portugalia şi Spania, acolo unde fiecare locuitor cumpără de două ori mai multă carne decât cumpără românii. Însă, un punct comun al României, ţărilor din peninsula Iberică, dar şi altor ţări precum Ungaria şi Polonia este consumul mare de carne de porc. Fiecare român consumă anual 34,5 kg de carne de porc, alte 24 kg de carne de pui şi 8,3 kg de carne de peşte, conform Visual Capitalist, care citează date ale Food and Agriculture Organization for United Nations(FAO).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro