Femeile au şanse mai mari de a prelua conducerea unei companii aflate în criză
Marissa Mayer de la Yahoo şi Mary Barra de la General Motors sunt două dintre cele mai influente femei din istoria recentă. Ele sunt cunoscute şi pentru faptul că au preluat companii aflate într-o situaţie dificilă.
Femeile, după cum au arătat mai multe studii, au şanse mai mari de prelua conducerea unor companii aflate în dificultate. Atunci când lucrurile se află pe o traiectorie greşită, companiile simt nevoie să recurgă la schimbări; cum femeile CEO sunt încă o raritate, numirea unei femei la conducere pare acea schimbare potrivită.
Un studiu din 2010 semnat de Susanne Bruckmuller şi Nyla Branscombe relevă motivul pentru care femeile sunt deseori chemat să preia frâiele unei afaceri în scădere. Atunci când compania merge bine, susţin autorii, nu există nevoia de a schimba status quo-ul; iar acesta înseamnă, în condiţii normale, un număr mult mai mare de bărbaţi aflaţi în funcţii de conducere. Pentru a întări ideea, analiştii prezintă parcursul financiar al companiilor care au angajat bărbaţi faţă de cel al companiilor care au angajat femei: cele din urmă trecuseră, în cele mai multe cazuri, printr-o perioadă dificilă.
Multe voci susţin chiar că femeile au puterea, într-o mai mare măsură decât bărbaţii, de a repara greşelile pe care alţii le-au făcut în cadrul organizaţiei. Alte exemple în acest sens sunt Katie Couric de la CBS şi Diane Sawyer de la ABC, ambele aduse în prim plan atunci când audienţele celor două televiziuni erau în cădere liberă.
Surprinzător, studiile arată însă că după ce situaţia revine la normal, bărbaţii sunt deseori readuşi la conducere.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro