Ford opreşte în septembrie timp de 7 zile producţia uzinei de la Craiova

Autor: Bogdan Alecu Postat la 30 august 2013 112 afişări

La un an de la demararea producţiei lui B-Max la Craiova, Ford ia cea de-a doua măsură în a micşora numărul de maşini asamblate în România, în condiţiile unei pieţe auto europene în scădere.

Ford opreşte în septembrie timp de 7 zile producţia uzinei de la Craiova

La un an de la demararea producţiei lui B-Max la Craiova, Ford ia cea de-a doua măsură în a micşora numărul de maşini asamblate în România, în condiţiile unei pieţe auto europene în scădere. Mai mult, această măsură vine după ce în toamna anului trecut uzina a oprit unul din cele două schimburi de producţie tot pe fondul unei cereri scăzute, reducând ritmul de la 550 la 250 de maşini pe zi, care ulterior a crescut la 365 de maşini pe zi.

"Ca reacţie la situaţia precară a pieşei europene, Ford România ajustează volumele de producţie ale uzinei de la Craiova şi are în plan oprirea producţiei pentru şapte zile în luna septembrie, în cadrul secţiei Operaţiuni Vehicule", au declarat pentru ZF oficialii companiei. În Prima jumătate a anului piaţa europeană a pierdut aproape 10% din volum, iar B-Max se adresează cu precădere tinerilor, unde rata şomajului în Europa este de peste 20%.

Astfel de măsuri de a opri producţia timp de câteva zile într-o lună a adoptat şi Dacia anii trecuţi, ultima oară în vara lui 2012. În total anul trecut Dacia a oprit producţia timp de 6 zile la Mioveni. Pe de altă parte, în timp ce gama Dacia produsă la Mioveni se apropia de sfârşitul ciclului de viaţă, atunci când cererea scade, la Ford ajustările se fac încă din primul ande viaţă al modelului, din cei opt ani de viaţă estimaţi pentru B-Max.

Având în vedere cadenţa zilnică de 365 de maşini, în acest interval Ford reduce producţia lunară cu aproape 2.600 de maşini, în valoare de peste 38 mil. euro, luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro. Având în vedere că în iulie Ford a produs în România peste 7.100 de maşini, măsura va însemna reducerea producţiei cu cel puţin o treime. Dacă măsura va continua până la sfârşitul anului, Ford nu va mai ajunge la 75.000 de unităţi cum era estimat iniţial, ci undeva peste 60.000 de unităţi. Astfel, dacă în România se vor produce în acest an peste 400.000 de maşni depinde în cea mai mare măsură de uzina Dacia.

Conform Contractului Colectiv de Muncă în zilele de şomaj tehnic angajaţii vor primi 80% din salariu. Direct afectaţi de această măsură sunt cei peste 2.500 de angajaţi din uzina auto, din totalulde 3.900 de angajaţi de pe platforma industrială. Ceilallţi angajaţi din uzina de motoare nu sunt afectaţi de aceste măsuri, în condiţiile în care motoarele 1,0 şi 1,5litri EcoBoost produse în România se regăsesc pe mai multe modele atât din Europa cât şi din SUA sau China.

Ford a depăşit în primele şapte luni ale acestui an pragul de 50.000 de maşini produse la Craiova, iar în iulie România a atins un nivel de maxim istoric al producşiei de maşini, de peste 45.000 de unităţi, din care 38.300 reprezintă Dacia iar restul Ford.

Anunţul vine la doar câteva zile de la anunţul că B-Max este cel mai bine vândut monovolum din segmentul său, cu peste 38.000 de maşini vândute în prima jumătate a anului la nivel European.

"Ford România va continua să-şi alinieze producţia la cererea efectivă a pieţei şi, datorită flexibilităţii sistemelor noastre de lucru, putem reacţiona la cererea efectivă a pieţei şi, datorită flexibilităţii sistemelor de lucru putem reacţiona în timp real la schimbările pieţei", au spus oficialii companiei. Cele mai mari pieţe pentru B-Max sunt cele vest-europene precum Marea Britanie, Germania, Franţa sau Spania.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
craiova,
ford,
productie,
b-max
/actualitate/ford-opreste-in-septembrie-timp-de-7-zile-productia-uzinei-de-la-craiova-11283088
11283088
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.