Forza Vista
Curba eleganta desenata de un inginer de testare software pe o tabla alba din sediul Microsoft, plasata intr-o sala de conferinte fara ferestre, reflecta - deopotriva - si cei cinci ani de frustrari, si progresul din ultima perioada.
Curba eleganta desenata de un inginer de testare software pe o tabla alba din sediul Microsoft, plasata intr-o sala de conferinte fara ferestre, reflecta - deopotriva - si cei cinci ani de frustrari, si progresul din ultima perioada.
Principiul care sta in spatele curbei - acela potrivit caruia 80% dintre consecinte vin din 20% dintre cauze - isi are originea intr-o observatie facuta in secolul al XIX-lea cu privire la distributia bogatiei. Dar ilustreaza, de asemenea, si o provocare pentru cei ce construiesc noile generatii de Windows si Office, cele mai bine vandute pachete de software din lume.
In vreme ce cei de la Microsoft se zbat sa livreze catre utilizatori programele pana la sfarsitul anului, ecuatia ramane una simpla: sa faci un software fiabil pentru cei mai multi utilizatori de PC-uri e relativ usor; problema e, intr-un univers de PC-uri cu zeci de mii de aplicatii software si periferice, sa inlaturi erorile - "bug"-urile - care pun probleme serioase unora dintre utilizatori.
Efortul de a pune la punct noul sistem de operare Windows - cunoscut initial sub numele de cod Longhorn si rebotezat apoi
"Arata prost; a fost o chinuitor, dar in cele din urma a fost o problema tehnica, un moment de cotitura", spune expertul in computere Bharat Shyam, in varsta de 37 de ani, care e director pentru managementul Windows. "Am ametit si analistii, si presa."
La inceputul lui octombrie, de pe Wall Street a venit insa un vot de incredere - un analist de la Goldman Sachs, Richard G. Sherlund, a scris ca se asteapta ca produsul sa fie totusi lansat la timp. "Echipa de dezvoltare a Windows Vista a facut un progres rapid, imbunatatind performantele, fiabilitatea si compatibilitatea
Procesul de eliminare a erorilor - "debugging" - a fost unul vital, Microsoft avand in plan sa lanseze Windows Vista si Office 2007 pentru consumatorii corporate pana la sfarsitul acestui an, iar pentru utilizatorii persoane fizice la inceputul anului viitor.
Aceasta lansare coordonata este un pariu de mai multe miliarde de dolari pentru Microsoft, care are sistemul Windows instalat pe aproximativ 845 milioane de computere in lume, iar pachetul Office in peste 450 de milioane, potrivit firmei de cercetare Gartner. Intr-adevar, anvergura programului de testare Windows a salvat proiectele de dezvoltare a softului. De-a lungul verii, compania a facut un extraordinar efort de depistare a erorilor, fiind sprijinita de voluntari si de parteneri corporate care au rulat copii gratuite ale Windows Vista si Office, proiectate astfel incat sa trimita date referitoare la fiecare eroare inapoi in computerele Microsoft. Pachetul Office, spre exemplu, a fost testat de peste 3,5 mil. utilizatori; numai luna trecuta, soft-ul rula pe mai mult de 700.000 de PC-uri, generand peste 46 mil. sesiuni de lucru separate. La Microsoft, 53.000 de computere ale angajatilor ruleaza versiuni de test. Si
Natura complexa a efortului a fost vizibila si in "dansul" la care au participat in ultimele luni designerii Microsoft si partenerii companiei, care au croit software si hardware care sa mearga cu
In ciuda iminentei intrarii pe piata a celor doua proiecte - care sunt rezultatul muncii a peste 5.000 de programatori si testeri la sediul Microsoft -, in industrie persista o anumita incertitudine cu privire la momentul in care
O intrebare fundamentala pentru industrie este daca
Mai mult, cresterea Google si a altor companii care se indreapta spre dezvoltarea de software bazat pe Internet ridica dubii cu privire la pretul unor eforturi gigantice, precum Windows si Office, care pot "manca" mai bine de cinci ani. Eric E. Schmidt, director executiv la Google, crede ca ascensiunea serviciilor web sprijinite de publicitate va eroda tot mai mult modelul Microsoft - care foloseste un sistem de dezvoltare de produse proprietare, pe care le vinde in pachete de aplicatii. Intr-un memo intern al companiei, intitulat "Nu pariati impotriva Internetului", Schmidt scria: "Nu a mai ramas aproape nici o companie care sa se ocupe exclusiv de software pentru PC (toate sunt pe Internet), iar cele mai multe standarde de proprietate intelectuala (...) sunt atacate de protocoalele open-source care castiga teren rapid".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro