Franţa nu le mai permite retailerilor să jongleze din pix şi să taie cantitatea lăsând preţurile la fel de mari, fără să anunţe. În România, ZF a analizat adevărul tragic de la raft, unde produsele s-au micşorat peste noapte, dar nu şi preţurile
Retailerii francezi vor trebui să informeze consumatorii atunci când gramajul produselor afişate a fost diminuat fără o reducere corespondentă a preţurilor, scrie RTE.
Acest fenomen poartă numele de shrinkflation şi a devenit recent o problemă atât pentru consumatori cât şi guverne, pe măsură ce puterea de cumpărare s-a diminuat în faţa inflaţiei. Ce arată analiza ZF. Ambalajele au intrat la apă: ciocolata de 92 de grame, untul de 180 de grame, laptele de 800 ml sau balsamul de rufe de 1,625 litri sunt modul în care producătorii de bunuri de consum jonglează „din pix“ cu cantităţile. Cum s-a ajuns aici?
Începând din iulie comercianţii trebuie să afişeze timp de două luni la raft o atenţionare în cazul în care cantitatea unor produse uzuale precum alimentele dar şi detergentul a fost redusă.
„Shrinkflaţia este o fraudă şi vrem să îî punem capăt. Trebuie să reconstruim încrederea consumatorilor, iar pentru aceasta ne trebuie transparenţă”, a declarat ministrul francez de finanţe Bruno Le Maire.
Lanţul de supermarketuri Carrefour a adăugat în mod voluntar o astfel de avertizare anul trecut în septembrie cu scopul de pune presiune pe marii producători de alimente.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro