Gabriel Voin, Fornetti: Creşterea va veni din HoReCa. Estimăm o stagnare a comerţului stradal în 2020. Dezvoltarea magazinelor de proximitate, principalul factor de schimbare
Produsele Fornetti ajung în cele aproape 800 de magazine cu acelaşi nume deschise în franciză, în lanţurile internaţionale de magazine, iar într-o mică proporţie şi în HoReCa.
Produsele Fornetti ajung în cele aproape 800 de magazine cu acelaşi nume deschise în franciză, în lanţurile internaţionale de magazine, iar într-o mică proporţie şi în HoReCa.
Gabriel Voin, directorul comercial al producătorului de patiserie Fornetti, estimează o stagnare a comerţului stradal şi o creştere mică a segmentului de retail în 2020, dezvoltarea magazinelor de proximitate având un rol important în schimbarea alegerilor consumatorilor.
„Comerţul stradal s-a schimbat mult în ultimii doi ani, iar supermarketurile de proximitate au fost principalul factor. Consumatorii şi-au schimbat comportamentul de consum, iar în acest an nu anticipăm modificări majore decât în cazul unor perturbări financiare la nivel naţional“, a spus managerul pentru ZF.
În ultimii ani, segmentul magazinelor de proximitate s-a dezvoltat puternic, „muşcând“ din piaţa micilor chioşcari, dar şi din businessul altor tipuri de comercianţi precum cei de panificaţie sau patiserie.
Produsele Fornetti ajung în cele aproape 800 de magazine cu acelaşi nume deschise în franciză, în lanţurile internaţionale de magazine, iar într-o mică proporţie şi în HoReCa. Astfel, compania are o imagine clară despre ce se întâmplă în toate segmentele de comerţ.
„Segmentul HoReCa are un potenţial imens şi considerăm că va avea o creştere substanţială în acest an.“
Fornetti este un brand fondat în urmă cu circa 20 de ani de maistrul brutar Palásti József din Ungaria. În vara lui 2015, grupul a intrat în portofoliul Aryzta AG, care este unul dintre cei mai mari trei producători de panificaţie şi patiserie congelată la nivel mondial, cu venituri de 3,4 mld. euro în 2018. Fornetti România, cu sediul în Timişoara, a fost înfiinţată în anul 2001 prin intermediul unui parteneriat cu Fornetti Kft. din Ungaria. Compania a devenit master-francizor pentru această marcă în România după ce iniţial a avut activităţi de distribuţie a produselor de patiserie.
La finalul anului 2002 a fost dată în folosinţă fabrica din Hodoni, judeţul Timiş, iar în timp Fornetti a devenit cel mai extins lanţ de francize din ţară.
În 2018, Fornetti România a raportat afaceri de 196 mil. lei (42 mil. euro), în creştere cu 10% faţă de anul precedent.
„Din fericire, în ultimii ani creşterea cifrei de afaceri a fost constantă. Anul trecut am avut o creştere de aproape 5% faţă de 2018 şi mizăm pe o creştere şi în acest an“.
Gabriel Voin, care lucrează de mai bine de zece ani pentru producătorul de produse de patiserie, spune că, la fel ca şi majoritatea companiilor din România, şi Fornetti se confruntă cu o criză acută de angajaţi.
„Suntem mereu în cautare de angajaţi, în toate domeniile, în special în sectorul operaţional. La partea de investiţii, tocmai am finalizat o lucrare în valoare de peste 1,5 milioane de euro, care are ca principal scop mărirea capacităţii de producţie şi creşterea eficienţei.“
El adaugă faptul că Fornetti investeşte în fabrică, în utilaje, inclusiv pentru a facilita munca angajaţilor. Pentru anul acesta, la partea de investiţii sunt vizate secţiile de preparare, umpluturi şi aluat. Managerul nu a dat detalii despre valoarea investiţiilor din 2020.
Gabriel Voin, director comercial Fornetti: Segmentul HoReCa are un potenţial imens şi considerăm că va avea o creştere substanţială în acest an
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro