Gruia Stoica a venit cu cea mai tare explicaţie pentru eşecul privatizării de la CFR Marfă: Nu am plătit cei 170 mil. euro pentru că nu aveam baza legală
Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietar GRF, câştigătorul licitaţiei pentru privatizarea CFR Marfă, a ieşit în această seară într-o conferinţă de presă, pentru, spune el, "a clarifica totul".
Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietar GRF, câştigătorul licitaţiei pentru privatizarea CFR Marfă, a ieşit în această seară într-o conferinţă de presă, pentru, spune el, "a clarifica totul".
"Eu nu puteam să plătesc până când vânzătorul nu-şi îndeplinea condiţiile suspensive. Am transmis vânzatorului despre disponibilitatea noastră de a plăti (170 mil. euro n. red.), dar GFR nu avea baza legală să facă această plată"", a declarat Gruia Stoica în conferinţă.
El a mai spus că una dintre coândiţiile suspensive din contract, anume obţinerea de către vânzător a acordului creditorilor pentru schimbarea structurii acţionariatului companiei, nu a fost îndeplinită.
Şapte din doisprezece bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru transferul de acţiuni, a spus Stoica. Ministrul transporturilor Ramona Mănescau admisese luni seară că această condiţie a fost îndeplintă doar parţial.
Actul de privatizare a CFR Marfă prevede că transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din acţiuni se realizează la data îndeplinirii cumulative a cinci condiţii: emiterea unei decizii din partea autorităţilor de concurenţă; finalizarea de către vânzător a conversiei creanţelor deţinute de stat asupra companiei la data semnării contractului şi definitivarea structurii capitalului social al societăţii în urma operaţiunii; obţinerea de către vânzător de la finanţatorii interni şi externi ai societăţii a unui acord cu privire la modificarea structurii acţionariatului societăţii, ca efect al încheierii contractului; creditarea contului vânzătorului cu toate sumele datorate de cumpărător şi semnarea declaraţiei privind transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de acţiuni în registrul acţionarilor şi de acţiuni al societăţii.
Neîndeplinirea acestor condiţii a condus la eşecul privatizării.
Stoica a spus în această seară că analizează posibilitatea de a cere o ordonanţă preşedinţială în justiţie prin care privatizarea CFR Marfă să continue.
GFR a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă în iunie, după ce a oferit un preţ de 202 mil. euro pentru 51% din acţiuni. Din aceşti bani a plătit o garanţie de 10 mil. euro şi un avans de 20 mil. euro, reprezentând 10% din valoarea tranzacţiei. Luni ar fi trebuit să depună şi restul de 170 mil. euro, ceea ce nu s-a mai întâmplat.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro