Grupul indian Tata va construi o fabrica gigant de 5 miliarde de dolari în Marea Britanie
Grupul Tata va dezvolta în Marea Britanie o facilitate pentru producţia de baterii pentru automobile electrice, conglomeratul indian urmând să investească peste 4 miliarde de lire sterline (aproximativ 5,17 miliarde de dolari) în acest proiect, conform CNBC.
Vestea reprezintă un impuls semnificativ pentru planurile Marii Britanii de a-şi asigura propria aprovizionare cu baterii pentru vehicule electrice, în contextul în care încearcă să renunţe la vehiculele care folosesc benzină şi motorină.
Guvernul a declarat că fabrica va genera mii de locuri de muncă în lanţul de aprovizionare, în sectoarele legate de materiile prime esenţiale şi de materialele pentru baterii.
"Această investiţie va fi crucială pentru a stimula capacitatea de producţie de baterii din Marea Britanie, necesară pentru a susţine industria vehiculelor electrice pe termen lung", a declarat guvernul.
"Cu o producţie iniţială de 40GWh, va asigura, de asemenea, aproape jumătate din producţia de baterii de care Faraday Institution estimează că Marea Britanie va avea nevoie până în 2030", a adăugat acesta.
Fabrica uriaşă va fi una dintre cele mai mari din Europa. Obiectivul este ca producţia să înceapă în 2026. Aşa-numitele gigafabrici sunt instalaţii care produc baterii pentru vehicule electrice la scară largă. CEO-ul Tesla, Elon Musk, a fost creditat pe scară largă ca fiind cel care a inventat termenul.
S-a raportat pe scară largă că Marea Britanie va oferi Tata subvenţii semnificative pentru acest proiect. Guvernul a declarat că detaliile privind sprijinul acordat Tata vor fi "publicate în timp util, ca parte a datelor noastre obişnuite privind transparenţa".
Într-o intervenţie la BBC miercuri dimineaţă, Grant Shapps, secretar de stat pentru securitate energetică, a declarat că vestea reprezintă "cu siguranţă cea mai mare investiţie în domeniul auto din Marea Britanie din ultimii 40 de ani" şi "un mare vot de încredere în economia britanică".
Presat cu privire la valoarea stimulentului acordat Tata, Shapps a recunoscut că este "mare şi... nu mă ascund în privinţa asta", dar nu a vrut să dea o cifră exactă. Cifrele, a adăugat el, "vor ieşi la iveală în modul obişnuit, din cauza sensibilităţii comerciale".
Marea Britanie vrea să oprească vânzarea de maşini şi camionete noi pe motorină şi benzină până în 2030 şi va cere, începând cu 2035, ca toate maşinile şi camionetele noi să aibă emisii zero.
Vestea despre planurile de construcţie a fabricii a fost salutată de cei din industrie.
"Aceasta este o şansă pentru industria auto din Marea Britanie, pentru economia noastră şi pentru locurile de muncă din industria britanică, demonstrând că ţara este deschisă pentru afaceri şi pentru producţia de vehicule electrice", a declarat Mike Hawes, directorul executiv al Society of Motor Manufacturers and Traders.
"Vine într-un moment critic, în condiţiile în care industria globală face tranziţia în ritm alert către electrificare", a adăugat el.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro