Guvernul ingradeste publicitatea stradala. Elena Udrea: "Exista o abundenta de panouri care agreseaza cetatenii"
Guvernul a aprobat joi o lege care limiteaza mult publicitatea stradala, o interzice in centrele istorice ale oraselor si instituie reguli noi privind amplasarea panourilor si a altor reclame in aer liber.
Publicitatea peste suprafetele vitrate ale cladirilor va fi interzisa, exceptie facand mash-urile. Autoritatile publice locale vor fi obligate sa stabileasca prin regulament zonele de publicitate largita din orase, zonele de publicitate restranse sau zonele fara publicitate, un exemplu pentru acestea din urma fiind centrele istorice ale oraselor. Noile reglementari se aplica si publicitatii electorale.
Guvernul a introdus si restrictii privitoare la distanta dintre panouri, la suprapunerea intr-o anumita zona a mai multor forme de publicitate (mash-urile, bannerele nu mai pot fi folosite in zonele unde exista publicitate prin panouri stradale).
"Romania, ca semnatara a Cartei de la Leipzig si a Conventiei Europene, este obligata sa asigure o coerenta si o perfectie a peisajului. De aceea am gandit un set de reguli generale de la care autoritatile publice locale pot porni pentru a stabili regulamentele locale de publicitate stradala, regulamente ale caror prevederi pot fi mai restrictive decat cadrul general", a precizat Elena Udrea, ministrul dezvoltarii regionale.
Pana la 1 mai 2011, legea prevede ca toate formele de publicitate existente vor trebuie sa se conformeze. Data de 1 mai 2011 este termenul la care noile amplasate identificate de catre autoritatea publica locala vor fi scoase la licitatie publica. Aceasta licitatie este organizata de autoritatea publica locala si prevede atat viitoarele amplasamente, cat si formele de publicitate admise in anumite zone.
Deciziile la nivelul autoritatilor publice locale se vor lua impreuna cu specialistii in arhitectura, in urbanism, dar si cu reprezentantii industriei de outdoor. Ministerul Dezvoltarii a emis si un ordin prin care initiaza si aproba procedura consultarii publice la aprobarea documentatiilor de urbanism. Inspectoratul de Stat in Constructii va avea atributia de a controla respectarea prevederilor legii.
In termen de 60 de zile, asa cum prevede legea, autoritatile publice locale trebuie sa aiba un nou regulament, "in baza caruia sa porneasca o activitate de publicitate stradala civilizata", a adaugat ministrul. "Exista o abundenta de panouri stradale, de alte tipuri de publicitate outdoor, care agreseaza cetatenii, le pun in pericol de multe ori chiar viata", a spus Udrea.
Elena Udrea a mentionat ca, in urma sedintei de Guvern de joi, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului primeste de la buget 90 milioane de lei pentru plata datoriilor catre firmele cu care lucreaza la programele de reabilitare, infrastructura, drumuri si la programele de introducere a retelelor de apa si canalizare. "Datoriile noastre sunt foarte mari. Avem lucrari incepute in ceea ce priveste reabilitarea infrastructurii de drumuri de aproximativ 1 miliard de euro - lucrari incepute toate in anii precedenti - si un buget in anul 2011, de aproximativ 500 de milioane", a exemplificat Udrea.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro