Hotelul Radisson Blu din Bucureşti se extinde cu 200 de camere până la finalul lui 2023: „Ne aşteptăm să ajungem anul acesta la 81% din încasările anului 2019“

Autor: Miruna Diaconu Postat la 20 iulie 2022 121 afişări

Hotelul Radisson Blu din Bucureşti va avea cu 200 de camere mai mult până la finalul anului 2023, astfel că întregul complex format din Radisson Blu şi Park Inn by Radisson Hotel & Residence Bucharest va număra circa 860 de camere, conform datelor furnizate de reprezentanţii companiei.

Hotelul Radisson Blu din Bucureşti se extinde cu 200 de camere până la finalul lui 2023: „Ne aşteptăm să ajungem anul acesta la 81% din încasările anului 2019“

♦ Complexul Radisson Blu şi Park Inn by Radisson Hotel & Residence Bucharest are în derulare o investiţie de 24 milioane euro, bani folosiţi pentru lucrări de extindere şi renovare a diferitelor zone din complex.

Hotelul Radisson Blu din Bucureşti va avea cu 200 de camere mai mult până la finalul anului 2023, astfel că întregul complex format din Radisson Blu şi Park Inn by Radisson Hotel & Residence Bucharest va număra circa 860 de camere, conform datelor furnizate de reprezentanţii companiei.

„În ultimii doi ani, chiar şi în contextul pandemiei COVID-19 şi al tuturor restricţiilor, Radisson Blu a angajat o investiţie de peste 24 de milioane de euro pentru a renova complet două corpuri de clădire cu 199 de camere, întreaga zonă de recepţie, bar şi terasa exterioară. Totodată, am investit în surse de energie 100% regenerabile, în echipamente eficiente din punct de vedere energetic, precum şi într-un studiu fezabilitate pentru instalarea de panouri solare“, spune Sonja Dive-Dahl, general manager, Radisson Blu Hotel Bucharest & Park Inn by Radisson Hotel & Residence Bucharest. Complexul este amplasat în centrul Bucureştiului, pe Calea Victoriei, una dintre principalele artere de promenadă şi shopping din Capitală.

Anul trecut, veniturile companiei care administrează complexul hotelier s-au situat la circa 41% faţă de nivelul înregistrat în 2019, ultimul an de dinainte de pandemie şi totodată un an etalon pentru industria ospitalităţii locale şi mondiale.

„Ne aşteptăm să ajungem anul acesta la 81% din încasările anului 2019.“

Firma Bucureşti Turism, care operera anterior complexul, a avut în 2019 afaceri de 163,7 mil. lei. Acum, noua entitate se numeşte Nemo Investment Vehicle şi a raportat afaceri de 65,4 mil. lei anul trecut.

Încasările au fost mici în special în prima jumătate de an, când o serie de restricţii au fost în picioare. Pe perioada verii, aceste reguli şi restricţii au fost eliminate, astfel că businessul hotelier a început să se redreseze. Cu toate acestea, venirea toamnei a însemnat pentru hotelul Radisson din Bucureşti un nou declin.

Anul 2022, văzut de mulţi drept anul marilor speranţe şi al revenirii, a venit cu o alte provocări pentru turism, inflaţia şi creşterea costurilor la utilităţi punând o puternică presiune pe bugetele companiilor din domeniu.

„Odată cu izbucnirea pandemiei, piaţa a suferit o prăbuşire bruscă. Apoi, revenirea a fost la fel de bruscă, de aceea acum întreg lanţul economic este afectat. La această problemă se adaugă şi presiunea economică cauzată de impactul războiului din Ucraina.“

Au crescut costurile energiei şi ale materiilor prime, există fluctuaţii mari pe întreg lanţul de aprovizionare.

„Inflaţia atinge cote record, avem instabilitate fiscală şi se discută de modificări în Codul Fiscal. Toate acestea sunt o parte dintre provocările cu care ne confruntăm toţi operatorii economici, indiferent de domeniul de activitate“, explică Sonja Dive-Dahl.

Pe lângă cele menţionate, hotelurile se confruntă şi cu o criză acută a forţei de muncă, după doi ani în care oamenii au plecat din industrie, iar mulţi dintre ei nu mai au de gând să se întoarcă. Criza forţei de muncă nu se resimte doar în domeniul HoReCa, ci este o problemă prezentă la nivelul întregii economii.

Mai mult, comportamentul oaspeţilor s-a schimbat în contextul pandemiei, spune Sonja Dive-Dahl. Oamenii sunt mult mai atenţi la regulile de igienă, iar unii încă evită spaţiile aglomerate.

Directorul general al hotelului spune că în prezent lucrează la eficientizarea întregului lanţ operaţional prin implementarea unor instrumente digitale, astfel încât oaspeţii îşi vor putea face singuri check in-ul şi check-out-ul atât în locaţie, cât şi online.

„Analizăm întregul context macro-economic, ne adaptăm activitatea de zi cu zi şi căutăm noi modalităţi şi soluţii pentru angajaţii şi oaspeţii noştri. Contexul a devenit mai complex, este tot mai greu de găsit forţă de muncă calificată, clienţii au aşteptări tot mai mari, prin urmare trebuie să învăţăm şi să ne adaptăm repede în a găsi noi perspective pentru a continua să le oferim oaspeţilor noştri experienţe adecvate celor mai exigente aşteptări“, spune Sonja Dive-Dahl.

Hotelul de cinci stele Radisson Blu este unul dintre cele mai mari hoteluri din piaţa locală. Hotelul a fost cumpărat, la finalul anului 2017, de fondurile de investiţii Revetas Capital şi Cerberus, care au plătit aproximativ 170 de milioane de euro. Anterior, Radisson Blu era deţinut de Elbit Imaging.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.