În ciuda inflaţiei, coşurile de cumpărături ale românilor rămân ridicate. Ce efect are faptul că reducerile de Black Friday nu mai durează o singură zi, ci o lună întreagă
Într-un comunicat în care anunţă rezultatele înregistrate în urma celui mai important eveniment de shopping al anului, reprezentanţii platformei digitale Gomag spun că pe tot parcursul zilei oficiale de Black Friday, platforma a înregistrat peste 32% creştere YoY în numărul de comenzi, comparativ cu 2022. Topul oraşelor din care s-au înregistrat cele mai multe comenzi arată astfel: Bucureşti, Constanţa, Cluj şi Timişoara, pe locul al patrulea.
Cele mai căutate produse în magazinele online pe platforma Gomag au fost pe nişele Baby & Kids & Toys, Fashion, Home & Deco si IT&C, iar cea mai mare comandă înregistrată strict în vinerea de Black Friday a fost de 50.860 lei, în domeniul IT&C.
În general, reducerile aplicate pentru produsele din oferta magazinelor din platformă s-au încadrat între 20 şi 30%, din cauza inflaţiei existând o presiune pe comercianţi de a ţine sub control preţurile, potrivit companiiei. Chiar şi în acest context, coşul mediu a depăşit 500 de lei.
„Pregătirile pentru ediţia - sau mai degrabă, perioada - Black Friday de anul acesta au început în avans pentru companiile din online. Black Friday a devenit un fenomen în care comercianţii pot forţa vânzările. S-a extins tot mai mult în ultimii ani ca durată; dintr-o singură zi de shopping, ajunge acum să acopere întreaga lună noiembrie”, spune Cosmin Dărăban - co-fondator Gomag.
Această schimbare face ca vânzările să fie generate în perioade diferite, cu un posibil efect asupra volumelor care se obţin în luna decembrie. Comercianţii vor fi din ce în ce mai atenţi la modul în care îşi planifică stocurile şi eforturile de marketing, pentru a se adapta noilor tendinţe.
„De cealaltă parte, pentru clienţi scade sentimentul de urgency. Consumatorii caută ofertele dinainte de face o achiziţie şi sunt dispuşi să aştepte reduceri mai bune, ceea ce va avea un impact în vânzările comercianţilor din această perioadă”, spune Aurelian Motica, cofondator Gomag.
În privinţa rezultatelor din 2023, Gomag a depăşit pragul de 4.000 de clienţi, respectiv magazine online care îşi vând produsele şi serviciile utilizând platforma Gomag. Compania românescă din Baia Mare a înregistrat 35% creştere anuală, iar pe tot parcursul anului 2023, vânzările generate de comercianţii Gomag au ajuns la 1,6 mld. lei. Anul acesta, Gomag a atins vânzări de peste 3 milioane de euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro