LIVE: ZF Real Estate by Storia.ro - De ce aleg mulţi dintre români locuinţe vechi şi plătesc cash în 2024?

Inceput de domnie

Postat la 23 mai 2006 1 afişăre

Carrefour Romania "ticaie" inca dupa ritmul impus de fostul director general François Olivier, aflandu-se, pentru prima data in istoria sa de sapte ani, in fata unei schimbari majore de management. Venirea la Carrefour a spaniolului Jacobo Caller Celestino starneste curiozitate. Cine e el si ce va schimba?

Carrefour Romania "ticaie" inca dupa ritmul impus de fostul director general François Olivier, aflandu-se, pentru prima data in istoria sa de sapte ani, in fata unei schimbari majore de management. Venirea la Carrefour a spaniolului Jacobo Caller Celestino starneste curiozitate. Cine e el si ce va schimba?

Nimic, raspunde Caller - cel putin pentru moment. "Deocamdata sunt aici ca sa ascult, sa urmaresc si sa invat", explica el pentru BUSINESS Magazin. "Abia incep sa cunosc clientul roman, obisnuintele locale de consum si echipa Carrefour Romania. Dupa aceea voi vedea in ce masura voi contribui la dezvoltarea companiei". O atitudine previzibila, avand in vedere ca, pe de o parte, Caller a ajuns aici abia de o luna si, pe de alta, ca noul director general al Carrefour Romania se afla la prima sa experienta de retail in afara Spaniei.

 

Dar istoria sa personala poate da, totusi, cateva indicii despre "stilul Caller". Unul dintre lucrurile pe care le mentioneaza cand vine vorba de experienta sa de 12 ani la Carrefour Spania nu e legat de hypermarketuri, ci de supermarketuri. Caller a reusit o restructurare de succes a Champion, lantul de supermarketuri al grupului din Spania - "a fost cea mai mare provocare din cariera mea", spune el. Lantul se afla, in momentul zero al restructurarii, "undeva pe locul 8-9" in tara, deci nici nu putea visa sa atace pozitia liderului pietei de supermarketuri, care avea atunci in jur de 1.000 de unitati, fata de cele circa 150 de supermarketuri ale Champion. "In ultimii patru ani, aceste magazine au pierdut bani - cam 30 de milioane de euro pe an. Anul acesta vor face bani sau cel putin vor ajunge pe zero". Care a fost solutia lui Caller? Una radicala: pe langa faptul ca a promovat un model comercial nou pentru divizie - cu un numar mai mic de produse, adaptat clientilor de supermarketuri - Caller a decis sa renunte la numele Champion, botezand lantul Carrefour Expres pentru a putea profita, astfel, de puterea brandului nr. 1 pe piata spaniola de hypermarketuri.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Inceput de domnie
/actualitate/inceput-de-domnie-1005967
1005967
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.