Industria României a suferit în decembrie 2019 cea mai mare cădere din UE, minus 8,9%. Căderea de 2,3% pe tot anul este primul rezultat cu minus din 2010 încoace

Autor: Iulian Anghel Postat la 12 februarie 2020 43 afişări

Industria României a suferit în decembrie 2019 cea mai mare cădere din UE, minus 8,9%. Căderea de 2,3% pe tot anul este primul rezultat cu minus din 2010 încoace

România a suferit în decembrie 2019 cea mai mare cădere a producţiei industriale din Uniunea Europeană (minus 8,9%), în vreme ce, pe întreg anul, cădere a fost de 2,3%, primul rezultat cu minus din 2010 (an de criză) încoace, un lucru deloc de neglijat, având în vedere că industria înseamnă 23% din PIB.

Datele Eurostat (care prezintă rezultate lunare) arată că industria României s-a redus în decembrie cu 8,9% (cea mai mare cădere din UE). Industria Germaniei s-a restrâns cu 7,2%,  cea a Slovaciei cu 7,1%, cea a Ungariei cu 3,7%, cea a Cehiei cu 3,4%, Polonia fiind singura ţară aflată pe orbita Germaniei (cel puţin din perspectiva dependenţei de evoluţia sectorului auto german) care a fost pe plus: 1,3%.

Industria României depinde într-o bună măsură de evoluţia economiei germane, având în vedere că Germania cumpără 23% din exporturile României (30% din exporturile către UE). Cât de greu cântăreşte şovăiala economiei germane în balanţa sectorului industrial al României?

„Este foarte greu de pus punctul pe <I>. La nivel mondial, China sau India au încetinit şi asta a afectat economia Germaniei care este dependentă de exporturi. Se adaugă aici războiul comercial. În industria auto trebuie amintită trecerea de la benzină la electric. Acestea şi altele au încetinit cursul economiei germane. În ceea ce ne priveşte, am avut recent o întâlnire cu reprezentanţii firmelor germane din România, a participat şi prim-ministrul României, iar mesajul lor a fost că piaţa locală a anului 2019 a fost, în cea mai mare parte, OK. Companiile germane prezente în România nu par a fi extrem de afectate de ceea ce se întâmplă aici, spun că sunt afectate, mai degrabă, de ceea ce se întâmplă în companiile-mamă. La momentul actual, pe fundalul încetinirii din Europa, industria automotive încă a mers OK în România”, comentează Dragoş Anastasiu, preşedintele Ca­merei Germane de Comerţ din Ro­mânia (AHK).

Institutul economic Ifo, cu sediul la Munchen, care urmăreşte evoluţia industriei germane, sugera săptămâna trecută că norii se risipesc de deasupra industriei germane. Comentând un sondaj efectuat în rândul managerilor din industrie, Ifo susţinea: „O rază de lumină a apărut la orizontul întunecat al industriei germane”. Potrivit sursei citate, companiile se aşteaptă la o uşoară creştere a producţiei industriale. Indicele pentru aşteptările de producţie a crescut de la minus 5,3 puncte la plus 2,3 puncte, intrând în teritoriu pozitiv pentru prima dată din mai 2019 şi se pare că întreprinderile îşi vor extinde producţia. În industria auto, foarte lovită, indicele a crescut de la minus 23 de puncte la plus 3,7 puncte.

Datele publicate astăzi de Eurostat şi INS arată că 2019 a fost mai rău pentru industrie decât se anticipa. Căderea de 2,3% a industriei României este primul rezultat cu minus de la criză încoace.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cadere,
industrie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.