International Digital Forum: Comportamentul de consum al oamenilor, între poveştile TV spuse de Discovery şi clipurile YouTube
Poveştile sunt în centrul atenţiei consumatorului de divertisment, indiferent că acestea sunt prezentate la televizor sau în mediul online, potrivit reprezentanţilor Discovery şi Google prezenţi, marţi, la International Digital Forum de la Bucureşti.
"Până la urmă este vorba despre poveste, de capacitatea de a spune o poveste. Ne descurcăm la fel de bine dacă avem o poveste bună de spus şi cu o cameră veche şi cu cele mai noi echipamente (...) Şi Discovery continuă să spună poveşti într-un fel în care oamenii să se simtă implicaţi, să spună poveşti care să te atragă", a spus Ada Roseti, director de programe pentru Discovery Europa de Sud-Est, marţi, la evenimentul International Digital Forum.
Aceasta a vorbit din perspectiva Discovery, unul dintre cei mai importanţi creatori de conţinut TV la nivel mondial şi o companie care a anunţat că investeşte în acest an 2 miliarde de dolari în programe precum documentarul "Racing Extinction", care va avea premiera în România pe 2 decembrie, de la ora 21.00, la Discovery Channel.
"Rolul deschizătorilor de drumuri ca Discovery este să spună poveştile mari, să deschidă drumuri, acolo unde e nevoie de forţă", a spus Ada Roseti. "Cred că este important să poţi să investeşti 2 miliarde de dolari să răspunzi curiozităţii oamenilor, dar este important să investeşti şi 5 dolari (în acelaşi scop, n.r.)", a mai spus afirmat Roseti.
Pe de altă parte, despre conţinutul realizat cu mai puţini bani şi produs chiar de consumatori au vorbit, marţi, la International Digital Forum, şi Dan Bulucea, Country Manager Google România, şi invitaţii săi, Ionuţ şi Andrei, eroii canalului 10Lucruri.ro de pe YouTube, care a fost lansat în 2011 şi are în prezent peste 29 de milioane de vizualizări şi peste 240.000 de abonaţi.
Astfel, Dan Bulucea a vorbit despre "un alt comportament de consum": comportamentul "cum vreau, când vreau, ce vreau".
"Te aştepţi de la ceva care creşte mult, încet - încet să se aplatizeze acea creştere. YouTube pare să contrazică această lege. Am ajuns la echivalentul a 300 de ore de video, care sunt încărcate în fiecare minut (pe YouTube, n.r.) (...) Sunt peste un miliard de oameni care accesează. Ce este incredibil este că, faţă de acum un an, sunt, la nivel global, cu 40% mai mulţi oameni care urmăresc video pe YouTube şi cu 60% a crescut timpul petrecut pe YouTube. Asta are de-a face cu schimbarea comportamentului nostru ca şi consumator", a explicat Dan Bulucea.
Despre ce înseamnă să creezi conţinut online, din zona divertismentului, au spus, 10 lucruri, vloggerii canalului 10Lucruri.ro de pe YouTube. Între aspectele enumerate de aceştia ca fiind importante pentru creatorii de conţinut pentru YouTube s-au numărat constanţa cu care trebuie să publici noutăţi, "lupta" cu aşa-numiţii "hateri", tehnologia de care dispui pentru a-ţi înregistra clipurile, trecerea în "real life", dinamismul şi timpul de urmărire (durata unui clip nu trebuie să depăşească cinci minute), vârsta celor care urmăresc astfel de clipuri (tineri sub 18 ani, dar şi persoane de peste 18 ani), business-ul de vlogger.
International Digital Forum 2015 a fost organizat, marţi, la Bucureşti de Asociaţia pentru Comunicaţii Digitale (ACD). La eveniment participă reprezentanţi ai industriei de telecomunicaţii din România şi din străinătate, dar şi membri ai autorităţilor române care reglementează acest domeniu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro