Investiţiile în supermarketuri nu ţin cont de pandemie
Jucătorii din comerţul modern se pregătesc să deschidă circa 400 de magazine noi în 2021 şi să scoată din buzunare 700-800 mil. euro pentru investiţii în expansiune, în modernizări şi în logistică, arată estimările ZF pe baza datelor transmise de companii.
Jucătorii din comerţul modern se pregătesc să deschidă circa 400 de magazine noi în 2021 şi să scoată din buzunare 700-800 mil. euro pentru investiţii în expansiune, în modernizări şi în logistică, arată estimările ZF pe baza datelor transmise de companii.
„Bugetul de investiţii pe acest an e mai mare decât în 2020, se apropie de pragul de 100 mil. euro“, spune Daniel Gross, CEO-ul discounterului german Penny.
În 2021 compania va atinge pragul de 300 de magazine în România, ceea ce înseamnă 24-25 de unităţi noi, pe lângă construcţia unui nou depozit.
Dezvoltarea accelerată în vreme de pandemie nu este o surpriză în contextul în care şapte dintre cele zece reţele din comerţul modern local au deschis magazine noi în 2020, un an marcat de pandemia de COVID-19. În total au fost inaugurate 421 de unităţi noi de tip hipermarket, supermarket, proximitate modernă, discount şi cash & carry, acesta fiind al doilea cel mai bun an pentru expansiune de după 2019. În timp ce alte domenii erau blocate sau mergeau la ralanti, comerţul modern şi-a continuat investiţiile şi dezvoltarea. Deschiderile de magazine înseamnă nu doar că românii au apetit de consum, ci şi locuri noi de muncă. În ceea ce priveşte 2021, cele mai multe reţele - respectiv Kaufland, Lidl, Penny, Mega Image şi Profi - vor merge înainte cu dezvoltarea în pofida pandemiei de CoOVID-19, mizând pe un ritm cel puţin la fel de alert ca în anul anterior.
De partea cealaltă, nu există informaţii privind planurile Auchan, Selgros, Cora sau Carrefour în 2021, oficialii companiilor nu au răspuns solicitării ZF privind expansiunea programată pentru acest an.
„Bugetul de investiţii pentru acest an este similar cu cel din anul trecut şi va susţine în principal extinderea reţelei de magazine, inaugurarea unui centru de distribuţie la Craiova şi adăugarea de module cu temperatură negativă la toate centrele noastre de distribuţie“, explică Călin Costinaş, CEO adjunct al Profi, fără a oferi cifre. În 2019 bugetul a fost de circa 100 mil. euro.
Cele mai mari bugete alocale anul trecut au fost cele ale Kaufland (300 mil. euro) şi Lidl (peste 200 mil. euro). Şi în 2021 expansiunea celor două reţele continuă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro