Îţi cauţi un nou loc de muncă? Cele şapte greşeli pe care nu ar trebui să le faci ca să nu distrugi o primă impresie
Este nevoie de câteva secunde pentru ca oamenii să îi judece pe cei din faţa lor, în special când vine vorba de interviurile de angajare. Într-o perioadă scurtă de timp managerii îşi vor face o părere legată de cine eşti, de cât de plăcut te poţi face, de gradul de încredere pe care îl inspiri sau de cât de agresiv sau pasiv pari, scrie un articol publicat pe cnbc.com.
Iată câteva dintre greşelile pe care ar trebui să le eviţi:
1. Să minţi sau să exagerezi
Ai putea să spui managerului din faţa ta că încă lucrezi, deşi ţi-ai dat demisia deja sau ai fost concediat. Vrei să pari astfel mai dezirabil, dar este o mare greşeală. Să minţi reprezintă o lipsă de respect faţă de cel care te intervievează şi nu vei putea să recâştigi din nou respectul pierdut astfel. Chiar şi cei mai bun CEO şi angajaţi au fost concediaţi la un moment dat, nu este capătul lumii. Cineva va verifica parcursul tău profesional astfel că este important să spui mereu adevărul. Oamenii vor să ştie cine e cine eşti, nu se descopere cine nu eşti.
2. Să soseşti cu întârziere la interviu
Vrei ca primul lucru pe care îl spui la un interviu este „Îmi pare rău că am întârziat”? Fie că este un interviu faţă în faţă sau realizat în mediul virtual, este nepoliticos să soseşti cu întârziere şi să-i laşi pe alţii să aştepte. Aceasta oferă totodată o perspectivă negativă a felului în care se poate lucra cu tine – dacă nu eşti punctual, pare că nu eşti de încredere .
3. Să oferi exemple irelevante de realizări
Cel care te intervievează te poate ruga să elaborezi pe marginea realizărilor descrise în CV-ul tău, iar din cauza faptului că eşti emoţionat ai putea să nu te concentrezi pe ceea ce este cu adevărat important . Exemplele pe care le oferi ar trebui să acopere patru zone cheie: provocările sau oportunităţile cu care te-ai confruntat, acţiunile pe care le-ai făcut, rezultatele realizate, lecţiile pe care le-ai învăţat din experienţele respective.
4. Să vorbeşti prea mult sau prea puţin
În momente de panică poţi să vorbeşti non-stop sperând că vei spune la un anumit moment ceva relevant sau să oferi un răspuns scurt şi apoi să taci. Niciuna dintre aceste variante nu este potrivită. Cel mai bun mod de a te pregăti este prin repetiţie. Ai putea chiar să exersezi un interviu cu un prieten sau să repeţi răspunsuri clare şi concise unor întrebări comune interviurilor. Şi nu uita să-l întrebi pe intervievator propriile întrebări de asemenea.
5. Este important să nu pari disperat
Semne nonverbale cum ar fi faptul că stai pe marginea scaunului sau spui lucruri precum „Când voi primi un semn de la voi?” pot să fie un indicator al disperării. Ar putea de asemenea să aducă îndoieli legate de abilităţile tale despre cât de potrivit eşti în organizaţie şi de ce alţii nu te-au angajat încă. Câteva dintre limbajele nonverbale care ar putea să te ajute să pari mai încrezător sunt: contactul vizual, evitarea privirii orientate înspre podea, braţele nu ar trebui să fie încrucişate, o înclinare a corpului în faţă astfel încât să îţi prezinţi mai bine ideile, zâmbetul.
6. Sa aduci ceva de mâncat sau de băut la interviu
Dacă ţi se oferă apă nu este o problemă să o accepţi, dar nu aduce niciodată propria cafea/suc/gustare sau orice altceva la un interviu. Pare foarte neglijent şi îl va face pe angajator să aibă o părere proastă despre tine.
7. Să nu ai un plan B
Dacă interviul este realizat prin intermediul unei conferinţe video, este important să testezi tehnologia din timp, de exemplu. Să ai un telefon de rezervă în caz de probleme tehnice este important. Când te pregăteşti pentru ce este mai rău este mult mai probabil că totul va merge bine.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro