Jurnal de criză. O companie relatează pas cu pas cum a fost afectată de răspândirea COVID-19 şi ce pierderi a avut

Autor: Andra Stroe Postat la 08 aprilie 2020 220 afişări

Jurnal de criză. O companie relatează pas cu pas cum a fost afectată de răspândirea COVID-19 şi ce pierderi a avut

Compania 100% românească Blue Lagoon Clean, ce asigură servicii ecologice profesionale de curăţare şi dezinfectare a hainelor şi covoarelor în Bucureşti şi judeţul Ilfov, a realizat o radiografie detaliată pe zile în ceea ce priveşte impactul pe care l-au avut criza şi epidemia de coronavirus asupra companiei şi modul în care s-a desfăşurat activitatea echipei, pentru a împărtăşi cu alte companii provocările pe care le-au întâmpinat odată cu noul context al pieţei. Cristina Tarasevici şi Vlad Elias, fondatorii companiei Blue Lagoon Clean, prezintă pas cu pas măsurile pe care le-au aplicat pentru a gestiona cât mai bine situaţia de criză prin care trece compania, încercările de susţinere a business-ului şi de păstrare a celor 40 de angajaţi în această perioadă dificilă.

02.03.2020: Au fost luate primele măsuri generale, legate de detergenţii folosiţi şi de sistemul de dozaj. Primul aspect a fost legat de pompele de dozaj al detergentului şi substanţelor de dezinfectare, astfel încât să ne asigurăm că acesta se face automat, eliminând astfel orice posibilitate de eroare umană. Practic ne-am asigurat că la orice program de spălare selectat pompele vor livra cantitatea de detergent necesară. Un alt aspect important a fost decizia de a folosi detergent cu aviz biocid din partea Ministerului Sănătăţii. Astfel ne-am asigurat că procesul de curăţare este unul sigur şi avizat.

06.03.2020: S-au montat alarmele care avertizează atunci când bidoanele cu detergenţi sunt goale, astfel încât să ne asigurăm că nu există riscul să rămânem fără detergenţi în procesul de curăţare.

09.03.2020: Stabilirea procedurilor de lucru cu tot personalul privind fluxul de lucru intern, desfăşurat în incinta centrului de procesare, dar şi extern în raport cu clienţii de la punctele de lucru şi cei care beneficiază de serviciul de colectare şi livrare gratuită.

11.03.2020: Promovarea pe canalele media ale companiei recomandărilor autorităţilor cu privire la regulile de prevenire ale infecţiei cu Coronavirus, dar şi cu ce poate să ajute o curăţătorie profesională.

13.03.2020: Începerea căutărilor pentru materiale de protecţie pentru angajaţi, în condiţiile în care furnizorii noştri obinuiţi nu le mai aveau pe stoc (măşti, mănuşi, material dezinfectant).

15.03.2020: Contorizarea pierderilor companiei

16.03.2020: Căutarea de soluţii pentru obţinerea Certificatelor de Forţă Majoră, nu existau la acel moment Certificatele de Situaţie de Urgenţă. Decizia de a păstra punctele de lucru din centrele comerciale deschise, cu reducerea programului de lucru cu 30%.

17.03.2020: Actualizarea site-ului companiei cu informaţii relevante pentru clienţi

18.03.2020: Aprovizionarea companiei cu suficiente materiale dezinfectante şi de protecţie, pentru o perioada de 2 luni

19.03.2020: Situaţia financiară a comaniei se deteriorează şi începem negocierile cu băncile partenere pentru amânarea la plata a expunerilor existente. Menţionăm că la acest moment compania nu avea datorii restante către angajaţi, bănci sau Bugetul de Stat

20.03.2020: Stabilirea priorităţilor la plata în interiorul companiei. Plata salariilor prioritară. Informare despre cum se obţine Certificatul de Situaţie de Urgenţă. Informare despre cum se poate accesa o linie de finanţare prin IMM Invest

21.03.2020: Conform prevederilor Ordonanţei Militare nr. 2 din 21.03.2020 privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19, articolul 2, punctul 1: se suspendă temporar activităţile de comercializare cu amănuntul, a produselor şi serviciilor, în centrele comerciale în care-şi desfăşoară activitatea mai mulţi operatori economici, cu excepţia vânzării produselor alimentare, veterinare sau farmaceutice şi a serviciilor de curăţătorie.

22.03.2020: Managementul companiei, împreună cu toţi angajaţii, decid continuarea furnizării serviciilor de curăţătorie către clienţi. Este anunţată intern măsură de a nu disponibiliza niciun angajat

23.03.2020: Obţinerea îngheţării chiriei într-unul din centrele comerciale în care ne desfăşurăm activitatea. Demararea discuţiilor cu furnizorii pentru amânări la plata facturilor. Compania înregistrează pierderi de 35.000 de euro.

24.03.2020: Instalarea la punctele de lucru din centrele comerciale de bariere fizice între personal şi clienţi şi montarea delimitatoarelor vizuale de păstrare a distanţei

25.03.2020: Continuarea discuţiilor cu partenerii finanţatori cu privire la amânările de plata. Modificarea programului de lucru în cadrul sediului central

26.03.2020: Primul şi cel mai mare finanţator al companiei propune setul de măsuri cu privire la amânarea plăţii, în cazul principalului credit. Măsură este acceptată şi implementată imediat. Ceilalţi parteneri finanţatori nu au o soluţie.

26.03.2020: Lanasarea serviciului adiacent, prin care la plasarea unei comenzi de curăţare haine sau covoare, clienţii au posibilitatea să plaseze o comandă prin care le facem cumpărăturile din reţeaua Metro.

Din punct de vedere al situaţiei actuale - 07.04.2020, lucrurile stau în felul următor la Blue Lagoon Clean:

1.Niciun angajat disponibilizat

2.Salariile plătite la timp

3.Toate punctele de lucru sunt deschise şi la dispoziţia clienţilor

4.Pe lângă serviciul de colectare şi livrare gratuită, am adăugat un serviciu concomitent, care să vină în întâmpinarea oamenilor, acela de le face cumpărăturile

5.Compania are rezerve, pentru angajaţi, de materiale de protecţie (măşti, mănuşi, dezinfectant, viziere ) pentru următoarele 2 luni

6.Am agreat cu principalul partener finanţator amânarea principalului la credite cu excepţia dobânzii, pe o perioada de 6 luni

7.De la ceilalţi parteneri finanţatori, aşteptăm încă răspuns

8.Am întocmit documentaţia pentru obţinerea certificatului de stare de urgenţă, aşteptăm răspuns

9.Am demarat discuţii cu furnizorii pentru amânări la plata, discuţiile sunt încă în curs pentru găsirea unei soluţii

10.Pierderi înregistrate până acum: 276.000 de lei

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
companie,
criza,
pierderi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.