Kearney: 1 din 4 consumatori casnici şi-au schimbat sau iau în calcul schimbarea furnizorului de energie în următoarele 6-12 luni; 9 din 10 au vrut un preţ mai mic, dar doar 1 din 3 chiar a observat o reducere a costurilor
Unu din patru consumatori casnici şi-au schimbat deja sau iau în calcul schimbarea furnizorului de energie electrică în următoarele 6-12 luni, în contextul liberalizării preţului energiei electrice, măsură ce a făcut ca 80% din totalul de energie electrică consumată să fie vândută pe piaţa liberă, arată o analiză a companiei globale de consultanţă Kearney
În ultimii ani, consumul de energie electrică în Romania a fost relativ constant, in jurul valorii de 50 TWh, şi nici pentru anii următori nu se estimează o creştere mai mare de 1% pe an.
Cei patru furnizori tradiţionali, Electrica, Enel, E.ON şi CEZ, aveau la jumătatea anului 2021 o cotă de piaţă cumulată de 52%, cu 8 puncte procentuale mai mică faţă de anul 2011, când piaţa era încă reglementată, atât pentru clienţii casnici cât şi pentru cei industriali, şi cu 3 puncte procentuale mai puţin faţă de sfârşitul anului 2020.
Potrivit analizei, acest trend este aşteptat să se intensifice pe termen scurt şi mediu pe măsură ce pe piaţă încep să se evidenţieze noi jucători, iar clienţii casnici devin mai deschişi la posibilitatea schimbării furnizorului, mai ales sub influenţa creşterii abrupte a preţurilor la utilităţi din ultima perioadă. În plus, experienţa altor pieţe europene indică faptul că accelerarea schimbării de furnizor se întâmplă la câţiva ani de la momentul liberalizării pieţei.
Studiul realizat de Kearney cu sprijinul Mercury Research a inclus peste 600 de consumatori casnici de energie electrică şi a avut ca scop evaluarea gradului de informare şi a preferinţelor de consum la nivel de gospodărie in contextul liberalizării preţului energiei electrice.
Datele arată că 97% dintre respondenţi ştiu despre posibilitatea de a-şi schimba şi alege furnizorul de electricitate, iar 7% dintre aceştia au parcurs deja procesul de trecere la un alt furnizor. Alţi 17% iau în considerare o schimbare în următoarele 6-12 luni.
În jur de 15% dintre cei care încă nu au optat pentru o schimbare a furnizorului spun că nu le este foarte clar procesul prin care pot face acest lucru.
În ceea ce priveşte motivaţia din spatele alegerilor consumatorilor, aproximativ 9 din 10 dintre cei care şi-au schimbat furnizorul au fost interesaţi de un preţ mai mic. Cu toate acestea însă doar 1 din 3 chiar a observat o reducere a costurilor. Jumătate au declarat ca nu au observat o schimbare. Preţul este motivul principal şi pentru cei care iau în considerare o schimbare în viitorul apropiat.
Căutarea unui serviciu de relaţii cu clienţii mai bun a fost unul dintre principalele motive pentru aproximativ 25% dintre cei care au schimbat sau consideră să schimbe furnizorul.
Pe termen scurt, 30% dintre respondenţi ar putea fi convinşi să îşi schimbe furnizorul şi prin prisma serviciilor adiţionale oferite (spre exemplu, intervenţii pentru situaţii de urgenta, instalare de panouri fotovoltaice, centrale termice etc.).
De altfel, 60%-70% dintre respondenţi declară că sunt interesaţi de asistenţă tehnică, produse de asigurare pentru electrocasnice, precum şi proiectare şi instalare de panouri fotovoltaice, acestea fiind în special dorite de consumatorii cu vârste sub 45 de ani. Clienţii cu venituri medii sunt mai interesaţi de servicii financiare (asigurări sau credite pentru electrocasnice / echipamente energetice), iar cei cu venituri mai ridicate de panouri fotovoltaice şi smart devices.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro