La business vedere

Postat la 09 octombrie 2006 1 afişăre

Si totusi, se misca. Pana acum, cateva sute de companii private si institutii publice din Romania si-au instalat solutii de videoconferinta. Ramane de vazut cat vor fi dispusi managerii companiilor sa investeasca pentru a-si putea conduce business-ul (si) de la distanta.

Si totusi, se misca. Pana acum, cateva sute de companii private si institutii publice din Romania si-au instalat solutii de videoconferinta. Ramane de vazut cat vor fi dispusi managerii companiilor sa investeasca pentru a-si putea conduce business-ul (si) de la distanta.

 

Comunicatiile de business se schimba intr-un ritm alert. Solutii tot mai sofisticate prin care managerii unei companii sa poata asista la sedinte de consiliu sau la luarea deciziilor importante si atunci cand nu se afla in birou sau conduc compania de la distanta apar tot mai frecvent. Iar ele nu sunt o notiune straina nici pentru directorii de companii din Romania, dupa cum a reiesit din seminarul cu tema "Comunicatiile de business in secolul XXI: videoconferinta", organizat saptamana trecuta de compania Avitech in parteneriat cu revista de lifestyle digital go4it!.

 

O prima constatare - "Este greu sa faci estimari, pentru ca piata este foarte dinamica, iar o dimensiune exacta a sa ar putea fi data doar folosind date de la toti importatorii de profil. Sunt si companii care cumpara unul-doua echipamente pentru solutii de videoconferinta", spune Andi Segal, IT & System Integration Manager la furnizorul de solutii IT Avitech, companie care ofera echipamente dedicate solutiilor de tip videoconferinta de la Aethra, Radvision, Tandberg, Polycon si Codian. Avitech este unic distribuitor al produselor Aethra in Romania si, potrivit estimarilor directorului de marketing Dana Hagivreta, are o cota de piata de 70%. La nivel local, solutiile Aethra au fost implementate din 2000 incoace la peste 200 de companii. La nivel mondial, Aethra este cea de a cincea companie de pe piata solutiilor de echipamente de videoconferinte, cu o cota de 8,2%. O piata dominata de Ploycom - 41,8% -, companie care a intrat deja si in Romania si printre ai carei clienti se numara Vodafone, Romtelecom, Rompetrol sau Energy Holding, dar si Romsilva, Agentia Sapard sau Inspectoratul General al Politiei Romane.

 

Dar de ce ar avea nevoie o companie de un sistem de videoconferinte? Cele mai populare forme de astfel de comunicare sunt cele care implica o camera web si o conexiune la Internet sau cele realizate prin intermediul telefoanelor mobile care dispun de servicii 3G. Totusi, intr-un mediu de business este nevoie de mult mai mult decat atat. "Mult mai mult" care poate insemna, inainte de orice, confidentialitate, deci o retea securizata. Iar in acest punct intervin companiile specializate, cu solutii avansate.

 

O prima varianta ar fi cea a unui videotelefon performant, insa acesta permite comunicarea video doar intre doua persoane, chiar daca se pot conecta pe aceeasi linie mai multi utilizatori pentru o teleconferinta. Un astfel de echipament costa aproximativ 1.000 de euro, dar daca vorbim de o companie cu filiale in 10 orase din tara, fiecare avand in conducerea de top cel putin cinci oameni, investitia s-ar ridica la un minim de 50.000 de euro. Similar, companiile pot opta pentru echipamente portabile, dedicate comunicarii audio si video la distanta, pentru acei manageri care-si petrec mai mult timp pe drum decat in propriul birou. Aceste echipamente seamana foarte mult cu o valiza, iar costul lor porneste de la 18.000 de euro. In aceasta situatie, probabil ar fi mai bine ca "videodiscutia" sa se poarte prin intermediul unui telefon mobil 3G, iar informatiile mai importante sa fie amanate pentru o intalnire la  birou. Ceva mai sofisticate sunt sistemele dedicate de videoconferinta. Cele simple, plasate in doua locatii ale unei companii, costa intre 3.000 si 5.000 de euro. In cazul in care se pune problema unei retele intre filialele companiei, un sistem performant care include un televizor cu plasma si un echipament dotat cu camera video inteligenta, care urmareste vorbitorul prin camera, pleaca de la 20.000 de euro. Sa luam o companie cu activitati in toate judetele tarii. Pentru a instala o retea completa de videoconferinte, compania ar trebui sa scoata din buzunar aproximativ 900.000 de euro. Calculul este simplu: un sistem de 20.000 de euro in fiecare judet ridica pretul la 860.000 de euro, la care se adauga si costul unui videoserver, adica aproximativ 40 - 50.000 de euro.

 

E mult? E putin? Raspunsul il vor da managerii companiilor. Eventual, de ce nu?, in timpul unei  videoconferinte.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
La business vedere
/actualitate/la-business-vedere-1007090
1007090
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.