Lovitură de teatru în lumea luxului: Hermès detronează LVMH şi urcă pe tronul bursei franceze, la 15 ani după ce a respins o tentativă secretă de preluare

Autor: Andrei Şerbănescu Postat la 15 aprilie 2025 44 afişări

Lovitură de teatru în lumea luxului: Hermès detronează LVMH şi urcă pe tronul bursei franceze, la 15 ani după ce a respins o tentativă secretă de preluare

Capitalizarea de piaţă a Hermès a depăşit-o pe cea a rivalului LVMH, conglomeratul care, în urmă cu 15 ani, a încercat să achiziţioneze în secret producătorul celebrelor genţi Birkin, într-un demers care a şocat lumea corporativă franceză, scrie Bloomberg.

Marţi, evaluarea Hermès International SCA a atins 243,65 miliarde de euro (276,3 miliarde de dolari), depăşind temporar capitalizarea bursieră de 243,44 miliarde de euro a LVMH. Astfel, Hermès a devenit pentru scurt timp cea mai valoroasă companie din indicele bursier francez de referinţă CAC 40.

Această schimbare remarcabilă vine în contextul în care acţiunile LVMH au scăzut cu până la 8,4% la Paris, în urma publicării unor rezultate financiare dezamăgitoare pentru primul trimestru. Scăderea a fost cauzată de diminuarea cererii din China şi SUA, precum şi de temerile legate de o posibilă intensificare a războiului comercial.

Pentru Hermès, această evoluţie reprezintă o confirmare a strategiei sale de a rămâne independentă. În 2010, Bernard Arnault, directorul general şi acţionarul majoritar al LVMH, a dezvăluit că acumulase în secret o participaţie în producătorul faimoselor eşarfe de mătase.

Această mişcare l-a determinat pe Arnault – cunoscut şi sub porecla de „lupul din caşmir”, datorită tacticilor sale agresive de preluare a unor mărci de prestigiu – să se retragă câţiva ani mai târziu, după ce familia Hermès şi-a unit forţele pentru a respinge tentativa de preluare.

În 2024, LVMH a înregistrat vânzări de 84,7 miliarde de euro şi un profit operaţional de 19,6 miliarde de euro. Prin comparaţie, Hermès a raportat venituri de 15,2 miliarde de euro şi un profit operaţional de 6,2 miliarde de euro în aceeaşi perioadă.

Hermès a reuşit să reziste mai bine decât alţi rivali în faţa scăderii cererii de produse de lux, concentrându-se pe o clientelă extrem de înstărită şi cultivând cu grijă o imagine exclusivistă, bazată pe raritate şi control strict al distribuţiei.

Urmărește Business Magazin

0 seconds of 1 minute, 7 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:07
01:07
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Impactul real al tarifelor preşedintelui Trump: La ce preţ ar putea ajunge un iPhone dacă tarifele rămân în picioare? Costurile urcă de până la 10 ori