Mailurile si socializarea, principalele activitati ale romanilor pe internet

Postat la 16 decembrie 2010 18 afişări

91% dintre tinerii cu varsta intre 16 si 24 de ani din Romania folosesc internetul pentru a primi si trimite mailuri, potrivit unui studiu Eurostat. Urneaza mesajele pe bloguri si siteuri de socializare, o activitate pentru 61% dintre respondentii din aceeasi categorie de varsta, si apelurile video pe internet (45%).

In prezent, 70% dintre locuitorii tarilor din Uniunea Europeana au acces la internet, ponderea celor cu conexiuni in banda larga fiind de 61%. Prin comparatie, anul trecut era vorba despre 65% dintre europeni, dintre care 56% aveau conexiuni broadband, iar cu un an in urma nivelul era chiar mai scazut, de 60%, respectiv 49%, potrivit studiului Eurostat realizat in toate tarile membre ale Uniunii Europene. Dintre acestia, 65% acceseaza internetul cel putin o data pe saptamana, procentul fiind mai ridicat in randul tinerilor cu varsta intre 16 si 24 de ani si a celor cu un nivel ridicat de educare, mai exact 90%. La polul opus, doar 37% dintre europenii cu varsta intre 55 si 74 de ani acceseaza internetul, iar in randul persoanelor cu un nivel scazut de educare, ponderea ajunge la 44%.

In Romania, 36% din populatie are acces la internet, iar 34 de procente acceseaza cu regularitate internetul - 21% in fiecare zi sau aproape zilnic, 12% cel putin o data pe saptamana si 3% mai rar de o data pe saptamana. Numarul gospodariilor conectate la internet este insa mai mare, de 42% anul acesta, existand o tendinta mai mare de utilizare a internetului in familiile care au si copii (50%) decat in cele fara copii (37%).

Aproximativ 91% dintre tinerii romani folosesc internetul pentru a primi si trimite mailuri, procent in linie cu media europeana. In categoria de varsta 25-54 de ani, 85% dintre romani acceseaza internetul in acest scop, sub media de 89% din UE, dar si sub tari precum Cehia (90%), Danemarca (95%), Germania (90%), Franta (92%), Ungaria (93%) sau Slovacia (92%).

In ce priveste zona de social media, 80% dintre tinerii (16-24 de ani) din Uniunea Europeana sunt activi pe bloguri si retele sociale. In Romania, este vorba de 61%, mai putini decat bulgarii (73%), nemtii (88%), francezii (82%), ungurii (79%) sau slovacii (86%). De fapt, doar in Olanda sunt mai putini tinerii decat in Romania care acceseaza internetul pentru bloguri si retele sociale, mai exact 55%, conform Eurostat.

Apelurile video insa sunt mai putin interesante pentru europeni - 35% folosesc internetul in acest scop, insa activitatea este preferata de 45% dintre tinerii romani. In randul varstnicilor (55-74 de ani), unul din cinci la nivel european fac apeluri video online, in Romania ponderea fiind de 31%.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Mailurile,
socializarea,
internet,
Romania
/actualitate/mailurile-si-socializarea-principalele-activitati-ale-romanilor-pe-internet-7823303
7823303
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.