Maşini pe motorină sau pe benzină? Care sunt tendinţele pieţei
Aproape jumătate din cele 16.000 de autoturisme Dacia comercializate pe piaţa locală în primele zece luni ale acestui an, reprezintă automobile echipate cu motorizări diesel, echivalentul a 46% sau 7.600 de maşini, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Pentru comparaţie, la nivelul anului 2007 doar 30% din maşinile vândute pe piaţa locală de Dacia erau echipate cu motoare diesel. În schimb, la nivelul acestui an, 43% dintre autoturismele fabricate la Mioveni sunt diesel, procent influenţat în acest caz de modelele cu motoare pe benzină de 1,4 litri exportate în afara Uniunii Europene.
La nivelul pieţei totale, autoturismele diesel au ajuns din nou să deţină 50% din vânzări, după ce în anii trecuţi maşinile pe benzină au urcat la 60% şi chiar peste acest nivel. Potrivit jucătorilor din piaţă, motorizările diesel au câştigat teren în acest an pe fondul vânzărilor de flote către persoane juridice. Majoritatea firmelor şi companiilor optează în general pentru motorizări diesel deoarece acestea sunt mai economice, iar în condiţiile unui rulaj anual de peste 20.000 km, diferenţa de preţ de cel puţin 1.500 de euro se amortizează mai repede. Spre exemplu, în cazul unui model Dacia Logan cu echipare Laureate, preţul maşinii cu motorul pe benzină de 0,9 litri TCe 90 CP este de 9.800 de euro cu TVA, în timp ce dieselul de 1,5 litri dCi 90 CP costă 11.200 de euro.
Modelul cu cele mai ridicate vânzări din gama diesel este SUV-ul Duster, cu peste 76% din total, echivalentul a aproape 3.500 de maşini în intervalul ianuarie-octombrie dintr-un total de 4.500 de maşini vândute. În cazul Logan, modelul este al doilea cel mai bine vândut diesel de pe piaţa locală după Duster, cu peste 1.900 de unităţi în primele zece luni ale acestui an, cu toate că acestea reprezintă doar un sfert din vânzările totale ale modelului.
În topul procentelor pe mărci al celor mai bine vândute automobile sunt brandurile premium precum BMW, Mercedes-Benz şi Audi, cu 92% în cazul primelor două şi 79% în cazul celui de-al treilea. Creşterea vânzărilor de motorizări diesel vine în contextul în care vânzările de maşini către companii au ajuns să deţină aproape 70% din piaţă, faţă de 55% anul trecut.
Mărci precum Dacia, Renault sau Peugeot şi Citroën se aşteaptă în acest an ca şapte sau chiar opt din zece maşini să fie vândute către firme. În lipsa susţinerii vânzărilor către persoane fizice printr-un program de tip Remat, în 2013 oficialii Dacia se aşteaptă ca vânzările către societăţi să reprezinte 80% din totalul vânzărilor mărcii autohtone. Potrivit datelor constructorului autohton, peste două treimi (68%) din vânzările din primele zece luni ale acestui an au fost către persoane juridice, în creştere faţă de 2011 (50%) şi 2010 (30%).
În topul volumelor de vânzări către societăţi din ultimii doi ani, Logan este lider, fiind urmat la mică distanţă de Duster. Sunt modele care se adresează acestui segment precum utilitarele Logan Van şi Dokker Van (cu peste 95% din vânzări către firme), urmate de Logan MCV (90%) şi Duster (peste 80%). La nivelul primelor zece luni ale acestui an vânzările Dacia pe piaţa locală au înregistrat un declin de aproape 30% faţă de perioada similară din 2011, ajungând la 16.400 de autoturisme. Piaţa a continuat să scadă cu 23%, potrivit APIA.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro