Schimbare drastică: maşinile diesel încep să dispară din România
Pentru prima dată în ultimii 15 ani, cota de piaţă a autoturismelor diesel a scăzut sub 20% în luna aprilie, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), pe măsură ce tot mai mulţi clienţi s-au reorientat către motoare pe benzină, electrice sau hibride.
Ultima oară când dieselul reprezenta mai puţin de o cincime în piaţă, la Mioveni Dacia încă producea modelul Solenza, care în 2004 venea cu un motor diesel aspirat de 1,9 litri. Vânzările de maşini pe benzină au urcat cu aproape 40% în primele patru luni ale acestui an, faţă de perioada similară a anului trecut, la un total de 34.000 de autoturisme. De partea cealaltă, motorizările diesel au punctat în acelaşi interval de timp un declin de 25%, la 13.000 de maşini.
Creşterea puternică are loc atât pe fondul lansării a noi motoare pe benzină, cât şi în condiţiile în care la nivel european tot mai multe oraşe au interzis sau vor interzice motorizările pe motorină mai vechi.
„Dintre primele 10 mărci şi modele cele mai vândute, 7 mărci şi respectiv 9 modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări pe benzină peste această medie de 70%“, au subliniat oficialii APIA. La diesel, 8 mărci şi respectiv 8 modele au o pondere a vânzărilor de autoturisme peste ponderea medie a pieţei de 26,9%. În schimb, la categoria vehicule comerciale uşoare, ponderea motorizărilor diesel reprezintă 96,4% din total.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro