Maure, Dacia: Renault va continua investiţiile în România
Preşedintele-director general al Dacia, Nicolas Maure, a declarat joi că grupul Renault nu va pleca de la Mioveni, deşi nu există încă o autostradă care să lege portul Constanţa de vestul ţării, şi va continua investiţiile.
"Renault nu va pleca de la Mioveni, chiar dacă nu e gata autostrada. În cazul în care autostrada Piteşti-Nădlac ar fi gata, timpul de transport rutier ar scădea cu cinci ore, la care adaugăm alte cinci ore reduse pentru distanţa de la Piteşti la Constanţa. În total am câştiga zece ore de transport", a spus Maure, la aniversarea a zece ani de activitate al Alliance International Logistic Network de la Mioveni.
El a spus că Dacia mai poate aştepta câţiva ani până când autostrada Piteşti-Sibiu ar fi gata.
"Dacia mai poate aştepta câţiva ani până când autostrada va fi construită, iar după aceea vom economisi zece ore pentru transport. Probabil că lucrările la autostradă vor începe în 2017, iar până în 2020 va fi gata. Pot exista şi întârzieri de unul-doi ani până la finalizarea lucrărilor, dar nu vom pleca", a completat Maure.
Deputatul Mircea Drăghici, care este şi consilier al premierului Victor Ponta, a precizat că în luna iunie CNADNR va semna contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate.
Preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Constantin Stroe, fost preşedinte Dacia, a declarat că nu va renunţa la criticarea autorităţilor până când nu va circula pe austostrada Piteşti-Sibiu.
"Eu nu cer o autostradă pentru Renault-Dacia, ci pentru transportul comercial, deoarece el se face de luni până vineri pe Valea Oltului, iar viteza comercială este de 25-30 de kilometri pe oră, iar asta nu e performanţă. Domnule Drăghici, de mine nu scăpaţi până nu merg pe autostrada Piteşti-Sibiu. Vă blestem să mergeţi pe Piteşti-Sibiu şi să prindeţi un convoi de camioane pe Valea Oltului şi să pierdeţi o oră şi jumătate în plus pe drum", a spus Stroe.
Centrul logistic de la Mioveni al producătorului auto a livrat peste 10 milioane de metri cubi de piese în cei zece ani de activitate, acestea echivalând cu 5,2 milioane de vehicule, a anunţat, joi, directorul direcţiei logistice, Ştefan Gaibu.
Alliance International Logistic Network (AILN) este cea mai mare platformă logistică a grupului Renault la nivel mondial.
AILN a livrat anul trecut 1,7 milioane de metri cubi de piese, iar de la Mioveni pleacă în fiecare săptămână 600 de camioane şi 1.600 de containere. Piesele de la Mioveni ajung la 17 uzine-client din cadrul alianţei Renault-Nissan.
AILN lucrează cu 541 de furnizori, dintre care 90 sunt din România. La centrul logistic al Dacia lucrează 330 de persoane, iar investiţia totală în cei zece ani de activitate a fost de 24 de milioane de euro.
Nicolas Maure a declarat că AILN realizează aproximativ 25% din cifra de afaceri a grupului Dacia, respecitv un miliard de euro pe an.
"Exporturile AILN reprezintă 2% din exporturile României. Capacitatea centrului este de 2,2 milioane de metri cubi, dar dacă va fi nevoie, avem capacitatea de creştere. Centrul e construit pe o suprafaţă de 36.000 de metri pătraţi şi mai avem teren disponibil până la 150.000 de metri pătraţi", a explicat Maure.
Automobile Dacia, deţinută de grupul francez Renault, este cea mai mare companie din România, înregistrând anul trecut o cifră de afaceri de 4,24 miliarde euro, în creştere de la 4,16 miliarde euro în 2013.
Vânzările Dacia au crescut cu 19% anul trecut, la 511.000 de autovehicule, principala piaţă fiind în continuare Franţa, cu aproape 105.900 unităţi, în timp ce în România livrările au avansat tot cu 19%, la 29.625 de unităţi, echivalentul unei cote de piaţă de 31,2%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro