MEDIA/ADVERTISING: Boxul revine pe ecrane cu un croseu de marketing
Dupa ce s-a clatinat ani buni la rand in ringul televiziunilor si al sponsorilor, boxul profesionist autohton pare sa fi capatat vlaga: seria de gale televizate de anul acesta arata ca boxul se pregateste sa loveasca direct in bugete si sa devina profitabil pe termen lung.
Dupa ce s-a clatinat ani buni la rand in ringul televiziunilor si al sponsorilor, boxul profesionist autohton pare sa fi capatat vlaga: seria de gale televizate de anul acesta arata ca boxul se pregateste sa loveasca direct in bugete si sa devina profitabil pe termen lung.
Nici una, nici alta, spune el. Sunt pur si simplu oameni care il stiu de la transmisiunile de box de la televizor, de la talk-show-urile dedicate acestui sport sau de prin ziare. Popularitatea lui Obreja in randul oamenilor de rand pare astfel cel putin neasteptata pentru un sport aproape fara expunere in
La fel de surprinzator ar putea parea, din aceeasi perspectiva, si leadershipul de audienta la nivelul tuturor indivizilor din mediul urban inregistrat de Pro TV la transmisiunea galei de box profesionist organizata recent la Timisoara, pe 21 iulie (cu 4,8 puncte de rating, fata de cele 4 puncte ale Antenei 1).
Numai ca cele doua situatii - faptul ca presedintele forului de box romanesc se bucura de popularitate si faptul ca Noaptea Campionilor a stat bine la audienta - demonstreaza ceea ce apropiatii acestui sport sustin de ceva timp incoace: boxul profesionist are toate sansele sa fie al doilea sport consumat de romani, dupa fotbal. Rudel Obreja intareste, la randul sau: boxul are un loc latent pe piata in optiunile telespectatorilor. "Trebuie activat, iar cand acest lucru se va intampla, va fi bataie pe el", spune cel care intr-un an si jumatate de cand a preluat conducerea federatiei a inceput sa miste lucrurile in acest sport.
In primul rand, a pus umarul la reglementarea statutului de boxer profesionist anul trecut (realizata printr-o ordonanta de urgenta). A indepartat din federatie anumite persoane a caror imagine era deseori asociata scandalului si care ar fi putut pata insasi imaginea acestui sport, spune Obreja (ceea ce in fotbal nu se intampla). Apoi l-a adus pe Leonard Doroftei - castigator al centurii cu diamante WBA in 2002 - la federatie in calitate de antrenor. Iar recent a batut
Iar pasul urmator pe care Rudel Obreja vrea sa il faca este sa puna pe picioare activitatea de marketing si de PR a federatiei de box. E nevoie de acest lucru atat pentru suplimentarea fondurilor federatiei (600.000 de euro, bugetul actual), dar mai ales pentru promovarea si activarea acestui sport in
Demersurile lui Obreja din ultima perioada si planurile lui pe termen lung, precum si interesul promoterilor independenti de a organiza gale - dar si al televiziunilor de a le prelua - confirma ceea ce BUSINESS Magazin anticipa intr-un articol despre boxul profesionist de anul trecut, si anume faptul ca desi acest sport sta intins la podea de ani de zile din lipsa banilor, advertiserilor si a specialistilor in marketing sportiv, organizatorii de gale si televiziunile nu arunca inca prosopul.
De ce? Raspunsul il dadea, in acelasi articol, Costi Mocanu de la Pro TV si TV Sport: "Marile branduri de fotbal deja s-au «securizat». Urmeaza bataia (advertiserilor - n.r.) pe box. Pentru ca boxul este un vector de imagine sanatos, are expunere mare si un potential urias de publicitate neconventionala".
Dupa noua luni de la aceasta previziune a lui Costi Mocanu - intarita si de Rudel Obreja in discutia cu BUSINESS Magazin de saptamana trecuta - nu se poate spune ca a inceput deja bataia advertiserilor pe acest sport, in schimb se poate spune ca acum este perioada in care se ascut armele.
Iata un prim semn concret: boxul incepe sa atraga si alti sponsori decat cei de stat, respectiv pe Mitsubishi (auto) si Redis (nutritie) - sponsori ai galei recente de la Timisoara, fata de sponsorii BCR, Loteria Nationala si Petrom - care au sustinut financiar Gala Doroftei de la Bucuresti din vara lui 2002, in cadrul careia pugilistul roman si-a aparat centura in fata argentinianului Raul Balbi. Gala Doroftei a fost patronata de Argirom, firma lui Iosif Armas, fost deputat PSD si apropiat al fostului premier Adrian Nastase (atunci Iosif Armas era si presedinte al Federatiei Romane de Box).
De fapt asocierea Mitsubishi si Redis cu boxul este o continuare a asocierii acestor marci cu luptele corp la corp (respectiv Local Kombat - LK), "pentru care exista un apetit ridicat printre romani", completeaza Eduard Irimia, promotor de evenimente sportive si organizator al Noptii Campionilor de la Timisoara. El ofera drept exemplu insusi sportul pe care l-a crescut de la zero - Local Kombat - si a carui vedeta, Ionut Iftimoaie, este cunoscut in Romania "asa cum este Zinedine Zidane in Franta", spune el.
Interesul romanilor pentru luptele corp la corp se vede insa si in banii pe care acestia sunt dispusi sa ii scoata din buzunar pentru un spectacol de LK: daca biletele costau la inceput 100.000 de lei, apoi 300.000 lei, costul unui bilet atinge acum si 1 milion de lei. Iar in termeni de profituri, daca initial o gala de LK atragea 5.000-10.000 de euro din sponsorizari, acum sumele se invart intre 30.000 si 40.000 de euro, a spus Irimia pentru BUSINESS Magazin.
Daca se adauga si cei 25.000 de euro atrasi in medie din vanzarea de bilete la o gala de LK, precum si veniturile din vanzarea drepturilor de televizare si alte forme de publicitate, rezulta urmatoarele: banii obtinuti per total nu numai ca acopera costurile de organizare a galei - undeva intre 50.000-70.000 de euro, conform organizatorului - dar fac din LK "un produs foarte profitabil", spune Irimia.
Ce face Irimia cu profitul? Acum il reinvesteste in box, sport despre care admite ca deocamdata nu este un business, fiind la inceput de drum. De pilda, gala din 21 iulie a costat 30.000 de euro, din care doar 25.000 au fost acoperiti, spune el. Dar din drepturi de televizare si diverse sponsorizari, a reusit sa obtina un profit de 10.000 de euro.
Numai ca Irimia nu pare descurajat de incasarile din box, vazute prin prisma celor de la LK. Dimpotriva, pe termen lung, boxul profesionist este sportul pe care pariaza promoterul. "Local Kombat s-ar putea sa mai tina 5-6 ani, insa boxul este un sport de cursa lunga, care va dura cateva zeci de ani de acum incolo", este pronosticul sau. Iar cu boxul nu pleaca de la zero, precizeaza el. "Este un sport care are deja imagine si popularitate in
Insa potentialul boxului profesionist nu l-a mirosit numai Irimia. Mai exista un promoter care a cochetat cu organizarea de gale aici si care vrea sa continue ce a inceput. Este vorba despre Cristi Ganescu, care detine Gankor - companie care ofera servicii in boxing management - si care este stabilit in
"Deocamdata, eu nu fac bani din box in
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro