Un miliardar investeşte în presă în mijlocul crizei: Moştenitorul imperiului Fiat Chyrsler pune pe masă 100 de milioane de euro pentru o participaţie în cel mai mare grup editorial din Italia, care cuprinde La Repubblica şi La Stampa

Autor: Alex Ciutacu Postat la 24 aprilie 2020 153 afişări

John Elkann, preşedintele Fiat Chrysler şi moştenitorul familiei de industriaşi miliardari Agnelli, a decis să îşi menţină pariul pe presa scrisă din Italia, în ciuda crizei economice, potrivit FT.

Exor, un vehicul controlat de familia Agnelli, a încheiat joi tranzacţia de 102,4 milioane euro prin care preia o participaţie majoritară în GEDI, cel mai mare grup editorial din Italia – o tranzacţie care a fost anunţată iniţial în luna decembrie.

Vehiculul de investiţii deţine acum aproape 49% din grupul GEDI, faţă de o participaţie de 6% deţinută anterior.

Tranzacţia marchează sfârşitul unei perioade de 30 de ani în care familia De Bendetti s-a aflat la conducerea gurpului cu peste 1.000 de jurnalişti şi mai multe publicaţii printre care cotidianul de stânga La Repubblica, ziarul centrist La Stampa, revista de investigaţii LăExpresso şi trei posturi naţionale de radio.

În piaţa media preluarea a fost percepută ca o dorinţă a lui John Elkann, 44 ani, de a se întoarce la un business cu care familia sa a fost asociată pentru mult timp.

Deşi Exor a vândut La Stampa familiei De Benedetti în anul 2016, vehiculul controlat de familia Agnelli a devenit cel mai mare acţionar al The Economist în 2015 – iar businessul de presă a fost o pasiunea a bunicului său, Gianni Agnelli.

Însă cei care îl cunosc pe Elkann spun că el a urmărit investiţia strict din motive de business.

„Nu este un trofeu şi nici o manifestare a nostalgiei, ci o investiţie. Lui John îi place presa, dar nu ar fi investit dacă nu ar fi crezut că poate transforma compania într-un succes comercial”, a spus o persoană apropiată moştenitorul averii acumulate de dinastia Agnelli, citată de Financial Times.

Însă Elkann este optimist referitor la capacitatea businessului de a redeveni profitabil.

„Suntem conştienţi că este o achiziţie care vine în contrast cu situaţia cu care se confruntă industria presei. Cu toate acestea, noi credem că organizaţiile de presă care oferă jurnalism de calitate vor continua să atragă cititori care plătesc pentru conţinut, în ciuda provocărilor”, a scris Elkann într-o notă către acţionari în luna martie

Cea mai mare publicaţie a grupului este ziarul La Repubblica, care are un tiraj de 200.000 şi operează cu 360 de jurnalişti din nouă birouri locale. Luna trecută, website-ul publicaţiei a înregistrat o medie de 26 milioane vizualizări pe zi şi înregistra 160.000 de subscripţii.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.