Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu: Competenţele informale şi nonformale trebuie să fie certificate şi recunoscute pe piaţa muncii. În sistemul de educaţie din România ne-a lipsit coerenţa
Competenţele informale şi nonformale trebuie să fie certificate şi recunoscute pe piaţa muncii, crede ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.
”Competenţele informale şi nonformale trebuie să fie certificate şi recunoscute pe piaţa muncii, alături de competenţele formale. Sistemul de educaţie din România şi toate sistemele de educaţie au această problemă, cea a dezvoltării insuficiente a mecanismelor de dezvoltare şi certificare a competenţelor nonformale. Mă refer aici la competenţe dobândite prin experienţa de la locul de muncă, precum capacitatea de lucru în echipă, de capacitatea de a gestiona proiecte, de iniţiativă, de responsabilitate. (...) Sistemul de educaţie ar trebui să aibă mecanisme de monitorizare a nevoilor angajatorilor, de anticipare a acestor nevoi de formare, în parteneriat cu angajatorii”, a declarat Sorin Cîmpeanu în cadrul dezbaterii “Viitorul educaţiei şi al muncii în era 4.0. Ce ne rezervă viitorul?", organizată de PwC România.
Cîmpeanu spune că sistemului de educaţie din România i-a lipsit coerenţa, iar această problemă trebuie remediată pentru ca sistemul de educaţie să se adapteze la cerinţele pieţei muncii din viitor.
„În sistemul de educaţie trebuie consecvenţă şi coerenţă, iar în sistemul de educaţie din România ne-a lipsit coerenţa. Este un lucru care trebuie remediat pentru că OECD spune că 14% dintre joburi ”riscă” să meargă pronunţat, dacă nu total, spre automatizare, în timp ce 32% dintre meserii vor suferi schimbări radicale.”
Despre învăţământul în perioada pandemiei Cîmpeanu crede că niciun sistem de educaţie din lume nu a fost pregătit, iar acum trebuie să ne concentrăm pe recuperarea materiei pierdute în această perioadă.
”Niciun sistem de educaţie din lume nu a fost pregătit pentru aşa ceva, nimeni nu a făcut faţă perfect. Sunt pierderi, iar pierderile trebuie recuperate. Sistemele de educaţie din toată lumea sunt sisteme inerţiale. În România, avem 3 milioane de elevi, 550.000 de studenţi şi 350.000 de angajaţi în sistemul de educaţie. Dincolo de dimensiunea foarte mare, inerţia specifică este generată de faptul că deciziile corecte din educaţie îşi văd efectele în o perioadă de timp cel puţin medie”, a concluzionat Sorin Cîmpeanu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro