Mitsubishi Corporation închide pentru a doua oară biroul de la Bucureşti

Autor: Bogdan Alecu Postat la 03 februarie 2021 80 afişări

Mitsubishi Corporation a decis închiderea biroului de la Bucureşti. Compania avea închiriat un spaţiu de 500 mp în proiectul Europe House din Piaţa Victoriei, iar acesta urmează a fi eliberat în luna mai a acestui an.

Mitsubishi Corporation închide pentru a doua oară biroul de la Bucureşti

Mitsubishi Corporation a decis închiderea biroului de la Bucureşti. Compania avea închiriat un spaţiu de 500 mp în proiectul Europe House din Piaţa Victoriei, iar acesta urmează a fi eliberat în luna mai a acestui an.

În România concernul Mitsubishi este prezent pe trei segmente - auto prin M Car Trading, importator parte a Ţiriac Holding pentru marca auto Mitsubishi, aparate de aer condiţionat şi instalaţii prin Mitsubishi Electric şi Mitsubishi Corporation, cu activitate în comerţ şi investiţii.

Mitsubishi Corporation a deschis biroul din Bucureşti pentru prima dată în 1965 şi l-a închis în 2001. Ulterior, biroul a fost redeschis în aprilie 2006 datorită potenţialului României şi rolului strategic din regiune. De atunci au fost implicaţi în proiecte din sectorul energetic, cum este cel de modernizare a centralei de la Turceni, proiect pentru care Banca Japoniei pentru Cooperare Internaţională a acordat un împrumut de 150 de milioane de euro. Proiectul prevede constru­irea unui sistem de desulfurare a gazelor arse şi construcţia altor facilităţi pentru patru din blocurile energetice.

Cel de-al doilea proiect de care erau interesaţi cei de la Mitsubishi Corporation este cel al liniei de metrou care va face legătura cu aeroportul Otopeni, în condiţiile în care guvernul Japoniei a luat la începutul lui 2010 decizia de a acorda României un împrumut de tip ODA (asistenţă de stat pentru dezvoltare) în valoare de aproximativ 315 mil. euro. Dar metroul M6 spre Otopeni are în prezent finanţare de la Uniunea Europeană doar pentru a ajunge în Băneasa în condiţiile în care costul pentru a ajunge în Otopeni este prea mare, traficul estimat prea mic, iar acum a fost finalizată şi conexiunea feroviară dintre Otopeni şi Gara de Nord.

Cea mai mare investiţie în România este cea a Koyo la Alexandria, în fabrica de rulmenţi, unde numai în 2019 au anunţat o investiţie de 125 mil. euro. Printre cele mai mari investiţii ale companiilor japoneze în România mai sunt şi cele ale producătorilor de componente precum Yazaki, Sews sau Takata Petri.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bucuresti,
mitsubishi,
birou,
inchidere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.