Mol cumpără toate staţiile Agip şi ajunge la 189 de benzinării
Printr-o tranzacţie la nivel de grup, MOL achiziţionează de la Eni (grupul italian care operează staţiile Agip) 208 benzinării în trei ţări din Europa Centrală şi de Est: reţeaua totală de retail ajunge la aproximativ 2.000 de unităţi în 11 ţări din regiune. Acest pas contribuie într-o mare măsură la strategia Grupului MOL de a spori prezenţa pe piaţă, acoperirea geografică şi numărul de clienţi.
“Această achiziţie reprezintă un moment marcant al strategiei noastre de creştere a reţelei de benzinării în Europa Centrală şi de Est. În Cehia, vânzările medii ale staţiilor achiziţionate se situează între primele trei poziţii, într-un clasament al companiilor de retail de carburanţi. În plus, Grupul MOL va deţine a doua mare reţea de benzinării din Cehia. MOL îşi lărgeşte semnificativ acoperirea geografică în România şi face un pas înainte în ceea ce priveşte percepţia brandului în Slovacia”, a spus Lars Höglund, Senior Vice President pentru divizia de retail a Grupului MOL.
În România, achiziţia reprezintă un punct de referinţă pentru îndeplinirea strategiei Grupului MOL de a-şi creşte cota de piaţă. Prin integrarea celor 42 noi benzinării, MOL România va ajunge la o reţea de 189 unităţi, plasate pe artere de trafic intens sau în poziţii de mare vizibilitate, sub marca MOL. Astfel, Mol îşi consolidează poziţia în capitală (unde staţiile Agip sunt bine poziţionate), dar îşi consolidează şi poziţia a patra în clasamentul benzinarilor locali, într-un moment când şi alte grupuri, precum Nis (Gazprom) sau Socar fac agresiv achiziţii.
Pe primul loc după numărul de staţii se situează Petrom (546 staţii), pe al doilea Rompetrol (405 staţii) şi pe al treilea Lukoil (301 staţii).
Tranzacţia vizează, printre altele, operaţiunile de vânzări engros şi preluarea gestiunii entităţilor locale. Poziţia Grupului MOL în Cehia va fi puternic susţinută prin această achiziţie: cele 125 noi benzinării, alături de cele 24 sub marca Slovnaft şi cele 125 staţii PAP Oil, vor majora cota de piaţă a Grupului MOL la peste 10%. Vânzările medii ale reţelei nou achiziţionate reprezintă aproape dublul mediei naţionale. În Slovacia, reţeaua Grupului MOL va ajunge la 253 unităţi. Cele 41 benzinării nou integrate vor contribui la îmbunătăţirea vânzărilor medii şi a portofoliului de produse şi servicii destinate clienţilor. MOL a convenit să achiziţioneze şi participaţia Eni în Ceska Rafinerska (CRC); totuşi, Unipetrol, ca acţionar majoritar al CRC, deţine dreptul de preempţiune pentru acţiunile CRC. Finalizarea acordului depinde de îndeplinirea unor condiţii prestabilite, printre care şi obţinerea avizului din partea autorităţilor de reglementare în domeniul concurenţei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro