Munca în timpul pandemiei: Cum vor fi reorganizate birourile pentru a reduce riscul contaminării cu noul coronavirus, după 15 mai

Autor: Bogdan Alecu Postat la 24 aprilie 2020 428 afişări

Munca în timpul pandemiei: Cum vor fi reorganizate birourile pentru a reduce riscul contaminării cu noul coronavirus, după 15 mai

Starea de urgenţă ar trebui să fie ridicată din data de 15 mai, moment în care mulţi dintre corporatişti vor reveni la muncă, însă de această dată, vor lucra în condiţii mult diferite faţă de cele de dinainte de pandemie.

"Considerăm că mai importantă este găsirea de soluţii pentru păstrarea distanţei de 2 m între angajaţi, sau crearea de bariere – ideal din HPL antibacterian - între birouri, igienizarea sistemului de ventilaţie, oprirea recirculării aerului, etc., decât un calcul de mp/om. Propunerea noastră este să se respecte cei 2 metri între 2 persoane că principal obiectiv, coroborat cu măsurile de igienizare a spaţiilor, cu măsurile pe care proprietarii le iau mai ales în ceea ce priveşte  distanţare socială, sistemul HVAC şi accesul în clădire şi pe spaţiile închiriate", a spus Andrei Ianculescu, Head of Project Management Cushman & Wakefield Echinox.

În Bucureşti în clădirile moderne de birouri lucrează circa 300.000 de angajaţi, iar cei mai mulţi dintre ei lucrează în zona staţiei de metrou Aurel Vlaicu - cea mai aglomerată staţie de metrou din Bucureşti, cu peste 8 mil. călătorii anual.

Schimbările apărute în clasamentul celor mai aglomerate staţii staţii de metrou reflectă în special dezvoltarea segmentului de birouri în capitală. Astfel, creşterea de la Aurel Vlaciu este direct proporţională cu cea a stocului de birouri din zonă din ultimii ani, numărul de angajaţi din zonă ajungând în 2019 la peste 120.000 mp.

Astfel, în aceste condiţii, cel mai probabil multe companii vor alege ca o parte din angajaţi să lucreze şi de acasă, sau din spaţii de co-working tocmai pentru a păstra distanţa la birou.

În ceea ce priveşte măsurile de siguranţă, Andrei Ianculescu a subliniat că "ideal ar fi ca în birou angajaţii să poarte masca şi mănuşi, dar obligatoriu sunt doar măştile, pentru că într-un birou este uşor să se monteze zone de igienizare (unde va exista şi gel dezinfectant), precum şi zone unde ne putem spăla pe mâini, mai ales în cazurile în care toaletele nu se împart cu alte companii".

Chiar şi aşa, purtarea măştii în birou este considerată acum cea mai bună soluţie pentru a opri răsândirea virusului.

"Până la apariţia unui vaccin sau măcar a unui tratament cu o rată mare de succes, considerăm că purtarea măştii este obligatorie. În plus considerăm că trebuie să luăm exemplul ţărilor asiatice unde purtarea măştii este mai degrabă un semn de respect faţă de ceilalţi, pentru a nu transmite virusul mai departe, decât protecţia fiecărui indivind care o poartă", a subliniat Andrei Ianculescu.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
birouri,
munca,
pandemie,
contaminare,
reducere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.