Municipalitatea din Oradea, interesată de autobuzul electric produs de băimărenii de la ATP Trucks Automobile
Primăria Oradea va testa, timp de o lună, autobuzul electric lansat de compania ATP Trucks Automobile din Baia Mare, controlată de antreprenorul Mircea Cirţ, cu o autonomie de minimum 200 km/oră, ce poate fi extinsă până la 360 de kilometrii, potrivit unui comunicat de presă al municipalităţii din Oradea. Producătorul de autovehicule de transport rutier şi persoane ATP Trucks Automobile, parte a ATP Group, a anunţat săptămâna trecută lansarea pe piaţă a autobuzului electric ATP Bus e-UpCity, parte a unui investiţii de peste 25 mil. euro, demarată de companie în urmă cu patru ani. Municipalitatea din Oradea îşi doreşte în timpul testării să estimeze costurile de operare, dar şi investiţiile care ar fi necesare pentru ca astfel de autovehicule să se regăsească în parcul auto al OTL Oradea, transportatorul public local de persoane. Testarea înseamnă şi monitorizarea tuturor caracteristicilor tehnice ale autobuzului, dar şi a gradului de satisfacere a cerinţelor călătorilor, potrivit unui comunicat de presă al primăriei Oradea.
’’Avem nevoie de know-how pentru a şti ce să alegem în viitor în ceea ce priveşte transportul electric, fără emisii, adică un transport verde. Este cert că în următoarea perioadă de finanţare europeană singurele autobuze care vor mai fi finanţate vor fi cele hibrid sau cele electrice. Şi atunci avem ocazia să ne punem la curent cu cele mai noi tehnologii, pentru a învăţa ce înseamnă un astfel de autobuz şi a-l şti folosi, pentru a putea lua decizia cea mai bună’’, a declarat Florin Birta, primarul Oradiei, într-un comunicat de presă.
Primul prototip ATP Bus e-UpCity are o capacitate de 83 de locuri şi o lungime de 12,18 metri. În varianta de configureţie specială, omologarea îi permite 95 de locuri. Are o autonomie de minimum 200 km în oraş, ce poate fi extinsă până la 360 de kilometri. La nivel de conectivitate, e-UpCity vine cu WI-FI gratuit şi cu prize USB cu 2 porturi încorporate, în dreptul fiecărui set de scaune. Dispune de un monitor, cu memorie externă portabilă, pentru diferite proiecţii multimedia.
Componentele autobuzului dezvoltat la Baia Mare sunt achiziţionate de la furnizori consacraţi, iar provocarea majoră în acest proiect, potrivit constructorului, a fost alegerea bateriei. În cele din urmă, s-a mers natural către producătorul chinez CATL, gigantul bateriilor EV, o companie de tehnologie fondată în 2011, specializată în fabricarea de baterii litiu-ion pentru vehicule electrice şi sisteme de stocare a energiei, precum şi sisteme de gestionare a bateriilor.
’’Demersul nostru, ca producători, de a viza şi produsele cu tehnologie electrică este aşezat în contextul actual. Este proiectul nostru de creştere continuă într-o eră a globalizării, dar şi dorinţa de a mişca lucrurile într-o direcţie pozitivă la noi în ţară. Produsul ATP Bus face parte dintr-o nouă etapă a investiţiei demarată în urmă cu 4 ani, în valoare de peste 25.000.000 euro şi, evident, nu se opreşte aici. În data de 1 mai, autobuzul nostru a ieşit în primele probe de drum’’, a declarat Mircea Cirţ, fondatorul ATP Group.
Cu o activitate de peste 25 de ani în domeniul auto, ATP Group şi-a dezvoltat începând cu 2019 segmentul producţie auto. Astfel a luat naştere o nouă marcă auto, ATP Trucks, prin care s-au asamblat până în prezent basculanta şi betoniera Truston, 100% la Baia Mare. La acest portofoliu se adaugă acum ATP Bus cu e-UpCity. ATP Group este controlat de omul de afaceri băimărean Mircea Cirţ.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro