Nestlé Global anunţă rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2020, în contextul COVID-19

Autor: Andra Stroe Postat la 27 aprilie 2020 97 afişări

Nestlé Global anunţă rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2020, în contextul COVID-19

Compania Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare şi băuturi din lume, anunţă rezultatele financiare înregistrate la nivel de grup în primul trimestru al anului 2020 şi raportează o creştere organică de 4,3%, cu o scădere a vânzărilor totale raportate de 6,2%. În contextul dificil generat de pandemia COVID-19, compania şi-a propus să păstreze legături strânse cu autorităţile şi partenerii de afaceri din întreaga lume, având trei priorităţi majore: protejarea sănătăţii şi bunăstării angajaţiilor, asigurarea continuităţii businessului pentru a răspunde nevoilor consumatorilor şi sprijinirea comunităţilor locale.

În primul trimestru al anului 2020, la nivel global, businessul a înregistrat o creştere organică de 4,3%, cu o creştere internă reală (RIG) de 4,7% şi pricing de -0,4%. Creşterea a fost susţinută de activităţile derulate în Statele Unite şi Zona EMENA. Zona AOA (Asia, Oceania şi Africa Subsahariană) a înregistrat o scădere abruptă a vânzărilor. Totodată, vânzările totale raportate au scăzut cu 6,2%, până la 20,8 miliarde CHF (în comparaţie cu primele 3 luni din 2019: 22,2 miliarde CHF). Achiziţiile, fără a lua în considerare dezinvestiţiile, au redus vânzările cu 4,7%, iar schimbul valutar a redus vânzările cu 5,8%.

Impactul COVID-19 a variat semnificativ în funcţie de zona geografică, categoria de produse şi canalul de vânzări, fiind dependent de momentul izbucnirii pandemiei, de nivelul restricţiilor şi de comportamentul consumatorilor:

• Zone geografice: Majoritatea pieţelor, în special cele din America de Nord şi Europa, au înregistrat o creştere semnificativă în luna martie, parţial susţinută de comportamentul consumatorilor de stocare a alimentelor.

• Categorii de produse: În această perioadă a avut loc o creştere vizibilă a cererii pentru produsele esenţiale, de bază. Produsele din categoria Food, produsele Purina PetCare, cafeaua şi produsele Nestlé Health Science au raportat o creştere semnificativă.

• Canale de vânzare: Toate pieţele au înregistrat schimbări semnificative generate de trecerea de la consumul de alimente out-of-home la consumul in-home. Vânzările generate de e-commerce au crescut cu 29,4%, depăşind, pentru prima dată, 10% din vânzările totale ale grupului.

Creşterea organică înregistrată a fost de 7,1%, cu o creştere internă reală (RIG) ridicată, de 8,2%. Preţurile au scăzut cu 1,1%, pe măsură ce tendinţele deflaţioniste au continuat să afecteze sectoarele alimentare şi de retail din majoritatea pieţelor europene. Schimbul valutar a avut un impact negativ asupra vânzărilor, acestea crescând totuşi cu 0,4% în EMENA, până la 5,3 miliarde CHF în baza unei cereri temporare crescute în luna martie.

Zona EMENA a raportat o creştere organică de o singură cifră, înregistrând creşteri ale cotelor de piaţă în majoritatea categoriilor de produse şi a geografiilor sale. Germania, Rusia, Israel şi Spania au înregistrat o creştere deosebit de puternică. O creştere organică de două cifre a fost înregistrată pentru categoriile Food, Beverages, Purina PetCare şi produsele destinate nutriţiei sugarilor şi copiilor de vârstă mică.

A fost raportată o cerere ridicată din partea consumatorilor pentru produsele culinare, pe toate segmentele, în special pentru produsele Maggi şi Garden Gourmet. Cafeaua a înregistrat o creştere puternică, datorată Starbucks şi Nescafé. Purina PetCare se păstrează pe un trend ascendent, divizie condusă de mărcile Felix, Purina ONE şi Tails.com. Categoria de produse destinate nutriţiei sugarilor şi copiilor de vârstă mică a înregistrat o cerere crescută din partea consumatorilor în majoritatea zonelor geografice, în special pentru produsele îmbogăţite cu oligozaharide din lapte matern (HMOs). Divizia de out-of-home Nestlé Professional a înregistrat o scădere de două cifre a vânzărilor. O altă scădere s-a înregistrat în categoria Nestlé Waters.

În privinţa angajaţilor, la nivel local, compania a decis să nu acceseze ajutorul acordat de către stat, indemnizaţia de şomaj tehnic reprezentând 75% din salariul mediu brut pe economie, asigurând în continuare creşterile salariale planificate, precum şi bonusurile anuale.

Cea mai mare parte din angajaţii companiei are un program de lucru flexibil, de acasă, având acces la multiple canale de interacţiune cu colegii, clienţii sau consumatorii companiei. Echipele de teren beneficiează de toate echipamentele de protecţie necesare – măşti, mănuşi, viziere. Alte măsuri luate de companie vizează minimizarea riscului de infecţie pentru angajaţi şi instituirea unor măsuri suplimentare de siguranţă în fabrici, birouri şi centre de distribuţie. Totodată există o colaborare strânsă cu lanţul de aprovizionare, distribuţie şi partenerii de retail pentru a pune în aplicare măsuri adecvate de control şi pentru a asigura continuarea la nivel optim a producţiei şi a distribuţiei de produse.

Compania Nestlé a încheiat şi un parteneriat internaţional cu Federaţia Internaţională a Societăţilor de Cruce Roşie şi Semilună Roşie, alocând acestuia aproape 9,5 milioane de euro (10 mil. franci elveţieni) pentru implementarea imediată în aproape 40 de ţări a măsurilor menite să vină în sprijinul comunităţilor afectate de pandemie. La donaţiile directe în bani şi produse se adaugă o platformă internaţională prin care donaţiile angajaţilor Nestlé către Crucea Roşie vor fi dublate de către companie. La nivel local, fondurile alocate de Nestlé România în prima etapă au fost destinate achiziţionării a 100 000 de măşti de protecţie pentru sistemul medical. Prin intermediul Crucii Rosii, Băncii pentru Alimente, Asociaţiei Zi de bine, aproape 1,5 milioane de porţii de Nescafé, Maggi, Nespresso, Joe, Kit Kat, Lion2go, Fitness, Chocapic şi Cini Minis au fost distribuite către personalul din sistemul medical, persoane fără aparţinători şi familii nevoiaşe din zonele cele mai expuse la răspândirea COVID - 19.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
nestle,
anunt,
context

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.