Noul "super pantof" Adidas este conceput pentru a fi purtat o singură dată - şi pentru a doborî recorduri mondiale. Cântărind numai 138 de grame, pantoful este atât de uşor încât alergătorii de elită s-au îndoit iniţial că ar putea rezista pe durata unei curse lungi
Noul "super pantof" Adidas este conceput pentru a fi purtat o singură dată - şi pentru a doborî recorduri mondiale, scrie WSJ.
Cântărind 138 de grame, adică mai puţin de o treime de kilogram, pantoful este atât de uşor încât alergătorii de elită s-au îndoit iniţial că ar putea rezista pe durata unei curse lungi. Amanal Petros, un alergător german care în 2021 a stabilit recordul naţional la maratonul masculin, a râs necontrolat când l-a ţinut pentru prima dată în mână.
Aşadar, atunci când o mână de alergători au încălţat Adizero Adios Pro Evo 1 la Maratonul Berlinului de la sfârşitul săptămânii trecute, directorii şi designerii gigantului german al adidaşilor s-au adunat într-un cort din apropierea liniei de sosire fără să ştie exact la ce să se aştepte.
Apoi, etiopianca Tigst Assefa a doborât recordul mondial feminin cu mai mult de două minute, depăşindu-şi totodată propriul timp de la cursa de anul trecut cu aproape patru minute - marje uriaşe în alergarea de elită. Alţi cinci atleţi care au purtat pantofii au realizat, de asemenea, timpi excepţionali, printre care Petros, care şi-a doborât propriul record naţional în cursa masculină.
"Eram încrezători că cineva ar putea alerga rapid în pantof", a declarat Charlotte Heidmann, manager principal de produs global al Adidas, "dar doborârea recordului cu două minute este ceva ce i-a uimit pe toţi".
Cursa câştigătoare a lui Assefa a fost un triumf pentru Adidas în arena extrem de competitivă a tehnologiei sportive. A fost, de asemenea, un impuls binevenit pentru o companie care încă se redresează în urma colapsului costisitor al parteneriatului său Yeezy cu rapperul Kanye West, cunoscut sub numele de Ye.
Adidas a trecut printr-o perioadă dificilă de când a pus capăt parteneriatului cu West anul trecut din cauza comentariilor antisemite ale acestuia. Colaborarea cu Yeezy a fost profitabilă şi a reprezentat aproximativ 8% din veniturile totale ale Adidas.
Compania a declarat recent că un plan de redresare a început să dea rezultate, stimulat de decizia de a vinde stocurile rămase de la Yeezy în valoare de aproximativ 1 miliard de dolari.
Rivalul Adidas, Nike, a avut propriul său parcurs dificil, valoarea acţiunilor sale scăzând cu aproximativ 30% din luna mai. Acţiunile Nike şi-au revenit joi, după ce compania a raportat o creştere de 2% a veniturilor în comparaţie cu acelaşi trimestru al anului trecut, sugerând că societatea îşi recapătă un oarecare impuls.
Nike a afirmat într-o declaraţie că "a fost pionierul revoluţiei moderne a tehnologiei încălţămintei de curse" şi că are mai multe prototipuri de încălţăminte testate de alergătorii săi înaintea Jocurilor Olimpice de la Paris de anul viitor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro