Ofensiva Ranbaxy: acum si in Romania
Cu un turban bleumarin si nelipsita ceasca de ceai care-i tradeaza originile indiene, Malvinder Singh vorbeste cu mandrie despre ambitiile Ranbaxy, companie pe care o conduce de la inceputul acestui an.
Cu un turban bleumarin si nelipsita ceasca de ceai care-i tradeaza originile indiene, Malvinder Singh vorbeste cu mandrie despre ambitiile Ranbaxy, companie pe care o conduce de la inceputul acestui an.
Dupa ce a platit o suma record pentru a cumpara Terapia, Ranbaxy a anuntat ca va transforma fabrica de medicamente din
Saptamana trecuta, bunaoara, el declara pentru Financial Times ca este "flamand dupa cresteri", semnaland astfel ca valul de preluari pe care Ranbaxy l-a declansat de la inceputul anului nu este nici pe departe incheiat. La mai bine de jumatate de an dupa ce a semnat preluarea Terapia, directorul Ranbaxy este la fel de incantat de achizitia facuta, cea mai mare din istoria companiei. "Vad o potrivire strategica foarte buna", spune, cu un zambet larg pe fata, Malvinder Singh, explicand ca Terapia intareste semnificativ prezenta Ranbaxy in Europa. "Ne da un punct de sprijin puternic si o baza de operatiuni pentru mai multe piete."
De fapt, ce reprezinta
Trecand peste rolul strategic al Terapia in cadrul Ranbaxy, zambetul lui Singh devine si mai larg cand vine vorba de piata romaneasca, pe care o considera extrem de interesanta. O piata despre care spune ca, in comparatie cu tarile din Europa Centrala si de Est, se evidentiaza clar in privinta ratelor de crestere, semnificativ mai mari decat in restul regiunii. Piata se extinde rapid, iar obiectivul Ranbaxy este obtinerea cat mai rapida a acceptului autoritatilor din UE pentru facilitatile din Romania, astfel ca toate produsele de aici vor putea fi introduse pe pietele UE.
Ranbaxy a solicitat recent aprobarea autoritatilor din Statele Unite pentru a introduce pe piata
Dar
Saptamana trecuta, Malvinder Singh a venit pentru a treia oara in
Cand va avea loc urmatoarea vizita? "De Craciun! Urmatoarea vizita va avea loc cand el (aratand spre noul director general al Terapia Ranbaxy, Dragos Damian - n.r.) va fi mai aproape de obiectivul de a deveni numarul unu pe piata", promite Singh. Terapia Ranbaxy este acum cel mai mare producator de generice de pe piata romaneasca, afirma oficialii companiei. "Obiectivul nostru e clar: acela de a deveni prima companie din industria farmaceutica romaneasca", sustine directorul grupului Ranbaxy. Estimarile vizeaza locul 4 sau 5 pentru sfarsitul anului.
Terapia Ranbaxy are o cota de circa 6% pe piata farmaceutica romaneasca, in timp ce principalul jucator, grupul britanic GlaxoSmithKline are aproximativ 8,5%. Ca urmare, unii analisti apreciaza ca, pentru a-si indeplini obiectivul, Ranbaxy ar trebui sa mai cumpere inca un producator pe piata autohtona. Intrebat daca vor urma alte achizitii, Malvinder Singh prefera un raspuns diplomatic. "Permiteti-mi sa va raspund la intrebare in alt fel, chiar daca ce spun s-ar putea sa nu va raspunda la intrebarea la care ati vrea sa va raspund: Vom face tot ce este necesar pentru a ajunge numarul unu."
De altfel, managerul Ranbaxy recunoaste ca pentru a-si atinge obiectivul declarat - cel de a ajunge in primii cinci producatori de generice la nivel mondial pana in 2012 (de pe locul opt in prezent) - va mai trece prin cateva runde de negocieri. "Sunt deschis pentru alte achizitii, in prezent evaluam cateva", spune Malvinder Singh, insistand insa ca nu si pe piata romaneasca. "Momentan, ne concentram asupra procesului de integrare si incercam sa profitam cat mai mult de ce am cumparat si sa ne indeplinim planurile pe care ni le-am facut", spune el, adaugand ca exista o strategie foarte clara pentru Terapia Ranbaxy, la implementarea si executia careia trebuie sa fie foarte atenti.
Pe de alta parte, Singh insista asupra faptului ca se poate baza si pe cresterea organica pentru a ajunge numarul unu pe piata. "Sigur ca putem ajunge si fara achizitii", spune directorul Ranbaxy, sustinand ca fluxul de produse pe care il are in pregatire, atat de la Ranbaxy spre aceasta piata, cat si de la Terapia, "este atat de puternic, incat este de departe mai bun decat al oricarui competitor".
Acum, piata romaneasca este "adulmecata" de mai multe companii straine, inclusiv din
In ultimele luni, dupa cumpararea fabricii din Cluj si integrarea operatiunilor Terapia cu ale Ranbaxy, forta de distributie a companiei si acoperirea clientilor au crescut semnificativ. Iar oficialii Terapia Ranbaxy nu se tem ca si competitia ar putea sa le calce pe urme. "Suntem pozitionati, cu cele 40 de produse pe care planuim sa le lansam in urmatoarele 15 luni, in categoriile cu cea mai mare crestere", apreciaza Dragos Damian, recent numit director general al Terapia Ranbaxy.
Damian are acum de indeplinit un obiectiv greu - cel de a detrona Faringoseptul din topul preferintelor sefului sau. Dintre toate marcile Terapia, Faringosept este favorita lui Malvinder Singh. "Iubesc reclama cu girafa. Am un desen in biroul meu", spune el. Care va fi urmatoarea marca favorita? "Am multe marci preferate, pentru ca toate vor fi numarul unu pe segmentele lor de piata." O promisiune? "Este ceea ce i-am cerut lui sa faca", spune Singh, aratand din nou spre Dragos Damian.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro