Oficiali de la Boeing cred că fragmentee găsite la Reunion ar putea fi de Boeing 777 - surse
WASHINGTON (MEDIAFAX) - Fragmentul găsit în vestul Oceanului Indian miercuri pare să facă parte dintr-un avion de tip Boeing 777, acelaşi model de aeronavă care asigura zborul Malaysia Airlines 370 (MH370) şi care a fost dată dispărută în 2014, potrivit unei surse apropiate investigaţiei, relatează CNN.
Această sursă a declarat că observatori de la Boeing cred că au văzut în imaginile prezentate un element unic al eleronului - o componentă a aripii - modelului Boeing 777.
Fragmentul a fost găsit miercuri în largul Insulei Reunion, un departament francez situat în vestul Oceanului Indian. Fragmentul este examinat pentru a se stabili dacă are vreo legătură cu MH370 sau nu, a declarat miercuri un membru al Forţelor aeriene franceze din Reunion.
Fragmentul a fost găsit în largul coastelor, la nivelul localităţii St. Andre, potrivit adjutantului Christian Retournat.
Oficiali de la Boeing au efectuat o primă evaluare a fragmentului pe baza unor fotografii. Sursa citată a subliniat că este vorba despre observaţii preliminare.
K.S. Narendran, a cărui soţie se afla la bord, a declarat că are reţineri în a considera că este vorba despre o evoluţie majoră. "Eu cred că este prea devreme. Tot ceea ce ştim este că s-a găsit o mică parte. Este încă prea devreme să se sugereze că aparţine zborului MH370", a declarat el, din India, pentru CNN. "Cred că e prematur să ne gândim că ne apropiem de un final ori că suntem măcar aproape de adevăr", a continuat el.
În primele zile ale căutărilor avionului, au existat o serie de semnalări ale unor eventuale fragmente de epăvă în apele din zona în care autorităţile cred că s-ar fi prăbuşit aeronava, dar s-au dovedit a nu avea nicio legătură cu aceasta.
În cazul în care se va dovedi că este vorba despre un fragment din epava zborului MH370, aceasta ar fi prima probă fizică a prăbuşirii avionului.
- Guvernul malaysian a trimis o echipă către Reunion
Christian Retournat a declarat că fragmentul pare să facă parte dintr-o aripă şi că acesta a fost dus pe insulă, situată la aproximativ 380 de mile marine (aproximativ 700 de kilometri) de coastele Madagascarului.
Guvernul malaysian a trimis o echipă pe Insula Reunion pentru a efectua investigaţii în legătură cu fragmentul, a declarat ministrul malaysian al Transporturilor Liow Tiong Lai, aflat într-o vizită la New York.
"Este necesar să verificăm. S-a găsit un fragment de epavă care necesită investigaţii suplimentare înainte să putem confirma dacă aparţine sau nu MH370. Aşadar, am trimis o echipă să investigheze în legătură cu aceste probleme şi sperăm să îl putem identifica cât mai rapid posibil", a spus ministrul.
Compania Malaysia Airlines a anunţat că cooperează cu autorităţile pentru a stabili originea fragmentului.
"În prezent, ar fi prematur ca această companie aeriană să speculeze cu privire la originea eleronului", a subliniat compania.
Analişti CNN afirmă că există indicii potrivit cărora bucata de avion ar putea să provină de la Boeing 777 şi că, dacă ar fi aşa, este posibil să provină de la zborul MH370.
Constatarea ar trebui să fie "foarte simplă", deoarece numerele de serie inscripţionate pe numeroase părţi ale unui avion pot identifica nu doar modelul avionului, ci şi o anumită aeronavă, a declarat analistul CNN în aviaţie Les Abend, care a pilotat inclusiv avioane de tip Boeing 777 în cariera sa de pilot, de 30 de ani.
Acest lucru înseamnă că anchetatorii ar putea să îşi dea seama, din fotografiile fragmentului - care ar putea fi un eleron, un flaps sau un "flaperon" - înainte să ajungă pe insulă, a subliniat el.
- Mai multe indicii
Există cel puţin trei elemente ale acestei descoperiri care ar putea conduce către o legătură cu zborul MH370, apreciază analistul CNN în securitate David Soucie. Primul este că fragmentul găsit pare smuls din avion.
"Asta provine de pe urma unui impact, mi se pare mie", a declarat Soucie.
Există totodată un sigiliu în partea de sus a fragmentului, care "se potriveşte cu ceea ce aş vedea eu în partea interioară a aripii unui (Boeing) 777", a adăugat el, iar scoicile de pe fragment par să indice o "activitate de parazitare" posibilă în urma rămânerii sub apă atât de mult timp.
Însă fragmentul pare vopsit în alb, ceea ce ar contrazice alte observaţii ale lui Soucie, potrivit cărora părţile respective ale unui Boeing 777 ar fi vopsite cu cromat de zinc şi nu cu vopsea. Totuşi Soucie a recunoscut că fragmentul ar putea fi acoperit cu ceva provenind din ocean.
"Dacă este o parte dintr-un (Boeing) 777, putem fi destul de siguri că este de la (zborul MH)370, pentru că nu au avut loc atât de multe prăbuşiri de (Boeinguri) 777 şi nu a avut loc niciuna în această zonă", apreciază analistul CNN în aviaţie Mary Schiavo.
Antoine Forestier, un jurnalist de pe insula unde a fost găsit fragmentul a declarat că bucata respectivă de avion a fost văzută plutind de către persoane care lucrau în grădină, pe ţărm.
Reporteri de la Antenne Reunion au putut vedea fragmentul, despre care Forestier a declarat că are aproximativ doi metri lungime şi unul lăţime.
Pe fragment era vizibil marcajul "BB670".
Soucie afirmă că el crede că este vorba despre o parte dintr-un număr, deşi poate fi de la un subcontractor.
- Posibilităţi de derivă
Şeful Biroului australian pentru Siguranţa Transporturilor (ATSB), agenţia însărcinată de Malaysia să conducă efortul de căutare a zboruui MH370, a declarat că deriva fragmentului de epavă "nu este în contradicţie" cu modelarea efectuată de către autorităţile australiene.
"Dacă este ceva ce provine de la MH370, ar fi ajuns la Insula Reunion din zona pe care o acoperim", a declarat comisarul şef al ATSB Martin Dolan. "Nu este în contradicţie cu modelarea derivei pe care am realizat-o noi. Nu este în contradicţie cu zona de căutare pe care o acoperim", a insistat el.
Însă Dolan nu a spus cât de probabil este ca vreun fragment să fi plutit în derivă către vest.
"Există o mulţime de posibilităţi", a declarat el, adăugând că "nu este o ştiinţă exactă". Dolan a spus că direcţia vântului, curenţi şi greutatea obiectului care pluteşte pe apă pot juca fiecare în parte un rol.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro