(P) Cum să aveţi grijă de anvelopele maşinii

Postat la 15 noiembrie 2021 56 afişări

(P) Cum să aveţi grijă de anvelopele maşinii

Anvelopele sunt o parte importantă a maşinii dumneavoastră, dar importanţa lor poate fi adesea trecută cu vederea. O glumă a spus odată că sunt concepute pentru a împiedica roţile să se zgârie de sol, dar există mult mai multe lucruri legate de aceste bucăţi rotunde şi negre de cauciuc. Îngrijirea anvelopelor Michelin are un impact direct asupra modului în care se conduce maşina dumneavoastră şi, mai important pentru unii automobilişti, asupra costurilor de funcţionare a acesteia.

Dacă vă gândiţi bine, anvelopele maşinii au o mulţime de treabă de făcut. Acestea susţin greutatea vehiculului (care se deplasează din faţă în spate şi dintr-o parte în alta în timp ce maşina este în mişcare), asigură aderenţa într-o gamă vastă de condiţii meteorologice, sunt supuse unor forţe extreme în caz de urgenţă şi trebuie să reziste o perioadă de timp rezonabilă, pentru a oferi un bun raport calitate-preţ.

De exemplu, o maşină normală exercită aproximativ 550 kg de forţă dacă deccelerează de la 65 de km pe oră până la staţionare în cinci secunde - şi toată această energie este canalizată prin anvelopele Michelin ale maşinii. Înmulţiţi viteza, reduceţi distanţa de frânare şi luaţi în considerare greutatea suplimentară a vehiculelor precum MPV-urile şi SUV-urile populare, iar aceste tensiuni şi eforturi sunt amplificate şi mai mult.

Prin urmare, anvelopele Michelin sunt una dintre cele mai importante achiziţii pe care le poate face un şofer. Achiziţionarea setului de anvelope Michelin potrivit poate îmbunătăţi dramatic performanţa unei maşini. Dar la fel de importantă este şi îngrijirea anvelopelor - deşi mulţi oameni pur şi simplu îşi montează noile cauciucuri şi uită de ele până când fac o pană.

Dacă vă îngrijiţi şi vă întreţineţi anvelopele Michelin în mod corespunzător, atunci acestea vor oferi performanţa pentru care au fost proiectate pe toată durata de viaţă utilă. Şi pentru a vă ajuta să obţineţi cele mai bune rezultate, iată o listă de sfaturi şi sfaturi pentru îngrijirea anvelopelor.

Presiunea aerului în anvelope

Presiunea aerului are o tendinţă naturală de a scăpa din toate anvelopele - acest lucru se datorează schimbărilor de temperatură ambientală şi construcţiei anvelopei în sine. Anvelopele umflate incorect pot provoca uzură prematură, ceea ce va afecta economia de combustibil şi va altera manevrabilitatea maşinii.

Menţinerea anvelopelor corect umflate este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le puteţi face pentru a le păstra mai mult şi pentru a economisi combustibil. Se recomandă să verificaţi presiunea anvelopelor în fiecare lună şi să le umflaţi conform recomandărilor producătorului - acestea se găsesc de obicei în manualul şoferului sau pe o pictogramă situată fie în clapeta de umplere a rezervorului de combustibil, fie pe rama uşii.

Cel mai bun moment pentru a umfla anvelopele este chiar înainte de a pleca la drum, atunci când acestea sunt mai reci şi când presiunea internă este cea mai scăzută. Umflarea anvelopelor după un drum lung nu este o idee prea bună, deoarece conducerea generează căldură la suprafaţa anvelopei, ceea ce creşte presiunea internă. Pentru a compensa presiunea indusă de căldură, ar trebui să adăugaţi încă patru sau cinci PSI la cifrele recomandate de producător.

Anvelopele faţă şi spate vin uneori cu cerinţe de presiune diferite, aşa că verificaţi de două ori presiunile necesare - vor exista cifre recomandate pentru ambele punţi, în timp ce încărcăturile mai grele sau un grad de ocupaţie mai mare vor necesita adesea presiuni mai mari, pentru a menţine performanţa anvelopei.  

Viteza nominală a anvelopei

Toate anvelopele sunt prevăzute cu un indice de viteză pe peretele lateral. Ratingul este dat de un set de numere care indică indicele de sarcină (sarcina maximă pe care o poate suporta o anvelopă) şi apoi o literă care indică indicele de viteză al fiecărei anvelope.

Un indice de 96V, de exemplu, înseamnă o capacitate maximă de încărcare de 710 kg pe fiecare anvelopă, la o viteză maximă de 149 km/h. Cu cât cifrele şi litera din alfabet sunt mai mari, cu atât mai mare este viteza şi gradul de încărcare al anvelopei.

Celelalte numere care se găsesc pe pereţii laterali ai anvelopelor sunt indicatori ai lăţimii benzii de rulare, înălţimea peretelui anvelopei şi dimensiunea jantei. De exemplu, o anvelopă 165/65 R14 79T are o lăţime a benzii de rulare de 165 milimetri, iar înălţimea peretelui lateral al anvelopei este egală cu 65% din lăţimea anvelopei (cu cât numărul este mai mic, cu atât mai puţin cauciuc există între jantă şi suprafaţa drumului).

"R" vine de la radial, care este tipul de construcţie a anvelopei, în care centurile din oţel şi kevlar sunt lipite în interiorul anvelopei, astfel încât aceasta îşi păstrează forma şi nu se „balonează” sub forţa de rotire a roţii. În cele din urmă, indicele de sarcină şi viteză (79T) înseamnă că greutatea maximă pe care o poate suporta anvelopa este de 437 kg.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
anvelope,
michelin,
performanta,
ingrijire

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.