(P) Viitorul sună bine pentru Internetul prin Satelit
Încă din anii ’90, odată cu explozia World Wide Web dincolo de laboratoarele CERN si MIT prin răspândirea accelerată a Internetului ca serviciu comercial, satelitul a avut un rol de jucat în infrastructura backbone pentru conectarea la reţeaua globală, însă doar odată cu lansarea în anii 2000 a sateliţilor specializaţi pe comunicaţii 2way broadband şi cu reducerea treptată a costurilor terminalelor de satelit 2way cu antenă sub 1 m, conexiunile la Internet prin Satelit au putut fi utilizate competitiv pe piaţa B2B şi ulterior pe zona rezidenţială.
Acum însă, atenţia giganţilor Amazon, Facebook şi SpaceX al lui Elon Musk, precum şi cea a autorităţilor din Statele Unite, China si Uniunea Europeană face ca subiectul Internetului prin Satelit pe segmentul de mass-market să devină unul cât se poate de fierbinte, aflându-ne într-o plină cursă a populării spaţiului cu sateliţi de comunicaţii pe orbită joasă (LEO).
După ce a securizat o finanţare de aproape 1 miliard USD de la Guvernul American prin intermediul FCC (Federal Communications Commision), serviciul Starlink al lui SpaceX iese din Beta testing, cu un număr de peste 1.700 de sateliţi lansaţi şi peste 100.000 de terminale distribuite la clienţi din 14 ţări.
Planurile sunt ca Starlink să acopere complet pământul cu o constelaţie de aproape 12.000 de sateliţi pe orbită joasă până în 2027 şi să furnizeze servicii de Internet de mare viteză consumatorilor la nivel global.
Proiectul Kuiper al lui Amazon a securizat si el aprobarea FCC pentru lansarea unei constelaţii de 3.236 de sateliţi, jumătate dintre ei trebuind sa fie operaţionali până în Iulie 2026, cu Amazon investind peste 10 miliarde USD în proiect.
Guvernul Chinei a anunţat în Aprilie anul acesta crearea China Satellite Network Group Co. Ltd., o companie dedicată lansării şi operării unei constelaţii de 13.000 de sateliţi pentru Broadband, după ce anul trecut în Septembrie depusese deja solicitarea de alocare spectru de frecvenţe la ITU (International Telecommunication Union).
În acest context, şi Uniunea Europeană intenţionează să dezvolte, cel mai probabil într-un parteneriat public-privat, propria mega-constelaţie de sateliţi, capabilă să susţină cerinţele de conectare ale unor noi tehnologii precum maşinile autonome, fără şofer, un posibil termen de implementare a proiectului fiind finalul perioadei actuale de bugetare multianuală a UE – anul 2027.
În România, MEDIA SAT furnizează servicii de Internet prin Satelit, atât pentru piaţa B2B cât şi pentru piaţa rezidenţială, încă din anul 2012, acoperind astfel cu Internet de mare viteză 100% din teritoriul ţării.
Pachetele de servicii sunt accesibile, cu abonamente începând de la 17 EUR fără TVA pe lună, iar kit-ul de conectare costă 370 EUR fără TVA şi este format dintr-un modem Internet şi o antenă de satelit standard ca mărime (75 cm), dotată cu un Transceiver (TRIA) ce permite comunicarea bidirecţională cu satelitul şi care are încorporat un dispozitiv de orientare către satelit cu sunet, pentru o instalare uşoară si rapidă a sistemului.
Serviciile MEDIA SAT de Internet prin Satelit sunt potrivite pentru clienţii din zone cu o densitate a populaţiei mai scăzută, acolo unde comunicaţiile prin cablu nu au o acoperire semnificativă, precum şi pentru companiile care îşi doresc o conexiune principală sau de back-up la Internet printr-un mediu alternativ, total independent de comunicaţiile terestre. Serviciile sunt folosite ca soluţie de backhaul pentru operatori în zonele izolate şi, de asemenea, sunt ideale pentru politicile de Disaster Recovery, fiind o variantă de conectare la Internet ce asigură autonomia totală a utilizatorului atât timp cât dispune de o sursă de energie pentru alimentarea echipamentelor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro