Piaţa auto a crescut cu peste 30% în primele şapte luni

Autor: Liviu Iancu Postat la 18 august 2014 72 afişări

Livrările totale de autovehicule (autoturisme şi vehicule comerciale) au înregistrat după şapte luni o creştere de 30,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, vânzările de autoturisme urcând cu 32,7%, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Cu un volum total de 9.982 unităţi în luna iulie, vânzările au scăzut cu 5%, ceea ce face ca, după şapte luni din 2014, la un volum total de 57.019 unităţi, să se înregistreze o creştere faţă de aceeaşi perioadă din 2013 de 30,9%, situaţie datorată în special autoturismelor, care au înregistrat un avans de 32,7% (+47% cele autohtone şi +27% cele din import).

Creşterea vine în contextul în care şi pe plan european se remarcă o evoluţie pozitivă a pieţei auto. Astfel, după primele şapte luni, vânzările de autovehicule au crescut în Franţa cu 1,9%, în Germania cu 3%, în Italia cu 3,6%, în Spania cu 16,6% şi în Marea Britanie cu 10,1%.

Vânzările de pe piaţa românească sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (71% din volumulul total înregistrat pe primele şapte luni).

În acelaşi timp, înmatricularile de autoturisme rulate au scăzut cu circa 7% (9.300 unităţi). Cu toate acestea, volumul lor (119.200 unităţi în 2014) rămâne ridicat comparativ cu cel al autoturismelor noi (de circa 3 ori mai mare), deşi în scădere faţă de situaţia din 2013 (când au fost 4,3 autovehicule rulate la unul nou).

După şapte luni, producţia a scăzut cu 8%, la 246.227 de autovehicule. Dintre acestea, 209.701 unităţi (85%) au fost produse de Dacia, 36.521 (14,8%) de Ford şi 5 unităţi de Roman Braşov.

Cele mai multe modele produse au fost Dacia Duster (99.485 unităţi, din care 16.784 în luna iulie), Dacia Logan (54.795 unităţi, din care 6.163 în iulie), Ford B-MAX (36.521 unităţi, din care 5.130 în iulie), Dacia Sandero (29.681 unităţi) şi Dacia Logan MCV (25.740 unităţi).

În luna iulie au fost exportate 34.327 autovehicule, ceea ce face ca după şapte luni livrările externe să ajungă la 227.867 unităţi, reprezentând o creştere de 1,1% faţă de perioada similară din 2013.

Cel mai exportat model în luna iulie a fost Dacia Duster (17.087 unităţi), urmat de Ford B-MAX (5.216 unităţi) şi Dacia Logan (4.798 unităţi). În ceea ce priveşte primele şapte luni, topul este condus de Dacia Duster, cu 95.564 unităţi, urmat de Logan, cu 45.582 unităţi, şi Ford B-MAX, cu 36.521 unităţi.

La autoturisme, topul pe mărci după şapte luni este condus de către Dacia, cu 16.302 unităţi vândute (34,1% din total), urmată de Volkswagen (4.723 unităţi / 9,9%), Skoda (4.374 unităţi / 9,1%), Ford (3.313 unităţi / 6,9%), Renault (3.175 unităţi / 6,6%) şi Opel (2.161 unităţi / 4,5%).

Pe modele, situaţia este neschimbată, Dacia Logan rămânând cel mai bine vândut model în luna iulie, dar şi după şapte luni, urmat de Dacia Sandero, Dacia Duster, Skoda Octavia şi Volkswagen Golf.

"Cu datele înregistrate în luna iulie 2014, consemnăm un număr de 13 luni consecutive de creştere faţă de lunile similare din anul precedent, ceea ce arată, la prima vedere, o consolidare a evoluţiei pozitive din ultima perioadă, remarcată inclusiv la nivel european", se arată într-un comunicat al APIA transmis luni MEDIAFAX.

Totuşi, avertizează asociaţia, trebuie avut în vedere că vânzările cuprind, din analiza majorităţii jucătorilor din piaţă, şi unităţi care fac obiectul comerţului intracomunitar. În acest context, datele comunicate de către INS şi cele privind înmatriculările efective în România arată o situaţie a pieţei mai puţin optimistă, deoarece cifra de afaceri din comerţul cu autovehicule înregistează la şase luni o creştere de doar 4,7%, în timp ce numărul de autoturisme noi înmatriculate în România (în şapte luni) este cu 17% mai mic decât vânzările realizate, menţionează APIA.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
PIAŢA AUTO,
EVOLUŢIE,
/actualitate/piata-auto-a-crescut-cu-peste-30-in-primele-sapte-luni-13107986
13107986
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.