Pieţele Matache şi Domenii din Capitală au introdus sistemul în care în care clienţii pot plăti cu cardul la tarabe
Pieţele Matache şi Domenii din Capitală au introdus recent sistemul în care clienţii pot plăti cu cardul la tarabe, iniţiativă derulată de Asociaţia Administratorilor de Pieţe din România (AAPR), Patria Bank şi Mastercard, şi implementată deja în pieţele din Sibiu, Galaţi şi Iaşi.
Pieţele Matache şi Domenii din Capitală au introdus recent sistemul în care clienţii pot plăti cu cardul la tarabe, iniţiativă derulată de Asociaţia Administratorilor de Pieţe din România (AAPR), Patria Bank şi Mastercard, şi implementată deja în pieţele din Sibiu, Galaţi şi Iaşi.
Potrivit AAPR, în Sibiu, numărul solicitărilor de montare de POS-uri s-a dublat în cinci luni de când a demarat proiectul, iar unii dintre producători au anunţat deja că vor folosi aparatele şi în extrasezon.
“La început, producătorii au fost reticenţi. Le-a fost teamă că vor deveni ţinta fiscului sau că vor rămâne fără bani. Ceea ce s-a întâmplat la Sibiu după primele luni de la implementare ne dă speranţe mari. Văzând succesul avut de colegii de tarabă, producătorii au început să vină ei către noi şi să ne ceară introducerea de noi POS-uri. Mai mult, toţi producătorii din halele de brânză din cele patru oraşe au anunţat deja că vor folosi aparatele şi pe parcursul iernii, tuturor crescându-le veniturile consistent”, explică impactul măsurii Teodor Ioan Birţ, preşedintele Asociaţiei Administratorilor de Pieţe din România.
Până acum au fost montate 86 de POS-uri în patru pieţe din România, timp în care numărul tranzacţiilor s-a triplat, potrivit AAPR.
Decizia de a introduce plata cu cardul la scară largă vine după un experiment făcut de Mastercard, care îşi propune alinierea comerţului la standardele europene.
“În anul 2015, atunci când am instalat în premieră un POS în Piaţa Hala Traian din Bucureşti visam cu ochii deschişi la momentul în care acest proiect se va extinde în mai multe oraşe din ţară. Astăzi, la aproximativ cinci ani de la momentul derulării experimentului şi la cinci luni de la testarea proiectului-pilot implementat în Sibiu, observăm cum dorinţa producătorilor agricoli de a alinia comerţul la standardele europene Smart devine mai puternică pe zi ce trece”, spune Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România.
Asociaţia Administratorilor de Pieţe din România îşi propune să extindă iniţiativa şi în alte oraşe din ţară, în funcţie de disponibilitatea şi înţelegerea autorităţilor locale.
AAPR reuneşte aproximativ 260 de pieţe, cu peste 12.000 de tarabe, din 34 de administraţii locale.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro