Podul Constanţa scoate oamenii în stradă. ”Zeci de mii de oameni isi risca viata zilnic folosind podul Constanta, atat rutier cat si feroviar. Se poate prăbuşi oricând”
Un protest anunţat pe Facebook va avea loc miercuri, 9 mai, în faţa sediului CFR SAşi vizează situaţia Podului Constanţa, evenimentul fiind împotriva deciziei autorităţilor de a nu face publică expertiza care arată starea podului.
“Podul Constanta se poate prabusi oricand! SNCF CFR S.A., Primaria Generală a Municipiului Bucuresti si Primaria Sectorului 1 ignoră cu buna-stiinta pericolul public pe care il prezinta podul Constanta. Zeci de mii de oameni isi risca viata zilnic folosind podul Constanta, atat rutier cat si feroviar. Protestăm faţă de atitudinea sfidatoare pe care SNCF CFR S.A. o are fata de cetatenii care au solicitat publicarea expertizei ce ar demonstra pericolul iminent cu care ne confruntam. Refuzul publicarii expertizei nu face altceva decat sa confirme ca SNCF CFR S.A. nu vrea sa isi asume rezultatul expertizei”, se arată pe pagina evenimentului.
Organizatorii anunţă protestul pentru miercuri, 9 mai, în fata sediului SNCFR SA, pentru a solicita public comunicarea expertizei pe site-ul CFR.RO, informaţie pe care o consideră ca fiind de interes public.
La finalul lunii aprilie, CFR anunţa că va derula în luna mai 2018 lucrări de intervenţie în zona Podului Constanţa, în baza avizului emis de Primăria Municipiului Bucureşti, la solicitarea Regionalei CF Bucureşti.
“Lucrările de intervenţie se vor executa în zona Podului Constanţa, administrată de CFR, la km 4+327, în anumite intervale orare doar în cursul nopţii, când traficul este mai scăzut, astfel încât impactul acestor lucrări asupra celor care tranzitează zona să fie cât mai mic. Pentru menţinerea condiţiilor optime şi de siguranţă rutieră, traficul în zona Podului Constanţa, în perioada intervenţiei, va fi dirijat şi semnalizat temporar cu ajutorul indicatoarelor rutiere”, transmiea CFR SA.
Aceeaşi sursă a precizat că expertiza tehnică este finalizată, aceasta arătând starea obiectivului.
Pe de altă parte, Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a decis, vineri, transmiterea unei cereri către Guvern pentru trecerea Podului Constanţa de la CFR la Primăria Municipiului Bucureşti. Podul este în stare de degradare.
Consilierul general PNL Ciprian Ciucu i-a solicitat primarului Capitalei, Gabriela Firea, să discute în şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB de vineri situaţia Podului Constanţa, aflat în prezent în stare de degradare.
"In 2007, ca urmare demersurile făcute de către deputatul PNL de Bucureşti Costica Canacheu, CFR a expertizat podul, asa au descoperit ca nu a mai fost facuta reparatie capitală din anul 1967!Responsabilitatea neincluderii acestui proiect pe lista de investiţii îi aparţine lui Sorin Oprescu 9 ani şi Gabrielei Firea 2 ani. E posibil ca Firea, care trimis acasă toţi fosştii consilieri PSD ca să-şi aducă proprii săi oameni în CGMB, să nu aibă habar de acest proiect", scrie Ciprian Ciucu, pe Facebook.
De asemenea, liberalul explică cum CFR SA lucrează la un alt proiect de investiţii dedicat Podului Constanţa şi ar fi atribuit contractul unui constructor care nu a iniţiat lucrările pentru că nu ar fi primit un certificat de urbanism necesar de la Primăria Sectorului 1.
"CFR lucrează la un proiect (altul!)de investiţii propriu dedicat acestui obiectiv şi a atribuit contractul unui constructor care nu a iniţiat lucrările, se pare, pentru că nu a primit un certificat de urbanism necesar de la Primăria Sectorului 1. CFR este acum în etapa de reparaţii (a se citi cârpeli cu ipsos de ochii lumii) a făcut eleborat Expertiza Tehnică şi DALI (documentaţie tehnico-economică similară studiului de fezabilitate) dar NU are proiectul Tehnic şi NU a atribuit execuţia lucrărilor! Deci chestiunea cu Certificatuld e Urbanism este praf în ochi, oricum acolo este vorba de lucruri minore", arată Ciucu.
Filiala Sectorului 1 a USR a publicat, luni, pe pagina de Facebook, o serie de fotografii cu lucrările de reabilitare a Podului Constanţa din Bucureşti, acuzând autorităţile că au mascat "problemele structurale cu ipsos". Primăria Capitalei a precizat, pe 23 aprilie, că podul este în administrarea CFR, iar în cadrul unor discuţii recente, compania a dat asigurări că îl va reabilita.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro