Preşedintele Automobile Dacia avertizează: România are nevoie de 7% creştere economică pe an, ritmul actual de 3-4% nu ne ajută
Dacă vrem să contăm în regiune şi în Europa, România trebuie să-şi mobilizeze resursele. Creşterea economică de 3,4% estimată de FMI pentru România în 2015 nu este suficient de mare pentru a conta cu adevărat, consideră Nicolas Maure, preşedintele Automobile Dacia, cea mai mare companie din România şi din Europa de Sud-Est.
România are nevoie de o creştere economică cel puţin de două ori mai mare decât are în prezent pentru a avea un cuvânt de spus la nivel regional, a menţionat el.
„Pentru ca România să aibă o convergenţă la celelalte ţări şi economii din Uniunea Europeană avem nevoie de o creştere mult mai mare de 4%, avem nevoie de o creştere de 7% pentru a recupera decalajul faţă de Cehia sau Polonia. Dacă vom putea recupera decalajul ar trebui să fie subiectul unei bune dezbateri lansate în cadrul alegerilor de anul viitor“, a spus Maure.
Dacia a atins anul trecut o cifră de afaceri de 4,24 miliarde de euro, depăşind pentru al doilea an consecutiv OMV Petrom SA. Compania este şi cel mai mare exportator, cu o cotă de 10% din totalul exporturilor ţării care au atins un maxim istoric de peste 50 mld. euro.
ZF a început anul trecut campania România 5% prin care propunea susţinerea unei creşteri economice anuale de cel puţin cinci procente în următorul deceniu pentru a realiza convergenţa cu economiile occidentale.
Cu un PIB per capita la o cincime faţă de statele din vestul Europei, cu o creştere economică de 2,8% anul trecut, cu doar trei companii cu acţionariat local aflate în top 100 exportatori, cu jumătate din populaţia aptă de muncă angajată, cu sistemul de educaţie şi cel de sănătate în cădere liberă, România nu are altă şansă decât să-şi mobilizeze resursele.
Este pentru prima dată când şeful Dacia aduce în discuţie importanţa unei creşteri economice solide atât pentru dezvoltarea companiei, cât şi pentru mediul de business.
Maure mai spune că nici producătorul auto, care are peste 14.000 de angajaţi, şi nici România nu pot aştepta la nesfârşit construirea autostrăzii Piteşti-Sibiu, considerată vitală pentru exporturile companiilor locale.
„Noi putem doar să sperăm“.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro