Primăriile de sector nu asigură spaţii în şcoli iar acestea au devenit supraaglomerate. Sociolog: „Dacă nu punem nişte baze, vom avea probleme foarte mari cu nivelul de educaţie”
Primăriile de sector ar trebui să se ocupe de asigurarea spaţiilor din şcoli. Toate şcolile cu număr dublu de clase pregătitoare sunt vechi.
În ultimii cinci ani, numărul claselor pregătitoare din Bucureşti a crescut cu 30%.
Cât de bine administrează primăriile celor 6 sectoare şcolile din Capitală? Deloc! Asta arată o analiză a colegior de la Ziarul Financiar. Numărul de elevi creşte şi asta se vede în faptul că în ultimii 5 ani avem cu 30% mai mulţi elevi în clasele pregătitoare.
E o provocare pentru administraţiile locale să creeze spaţii în care să înveţe elevii, să nu mai avem şcoli supraaglomerate sau şcoli unde se învaţă în mai multe schimburi. Cine răspunde? În teorie, primarul. În practică, nimeni.
De ce e greu pentru primăriile de sector să colaboreze pentru şcoli „aerisite”?
„Din păcate, faptul că avem o programă foarte încărcată şi nu neapărat adaptată la lumea de astăzi, are un impact negativ asupra elevilor. Dacă la acest lucru adăugăm şi faptul că am putea ajunge la supraaglomeraţie va avea un impact major asupra calităţii învăţământului. Profesorii nu au cum să se ocupe de elevi în mod individual. Dacă nu punem nişte baze de început, s-ar putea să avem probleme foarte mari cu nivelul de educaţie în viitor. Administraţia locală are absolut toate datele necesare în mână”, a declarat Romulus Oprică, sociolog, pentru Aleph News.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro