Producători de carne. Miliardarii de la masa plină cu carne

Autor: Florentina Niţu Postat la 05 iulie 2024 2763 afişări

Producători de carne. Miliardarii de la masa plină cu carne

Smithfield România, business cu capital din China, a făcut primul miliard de lei din vânzarea de carne în 2019. Peste doar patru ani, în 2023, numărul miliardarilor în lei a ajuns la şase. Dintre aceste şase afaceri, cinci sunt ale unor antreprenori români, ceea ce arată că alegerea lor, industria cărnii, pe care au pariat în urmă cu 20 sau 30 de ani, s-a dovedit a fi câştigătoare.

„Bilanţul pozitiv înregistrat de Transavia în anul 2023 reflectă o nouă performanţă, în ciuda mediului de afaceri extrem de provocator cauzat de numeroasele incertitudini, de evoluţia economiei şi a inflaţiei, de situaţia geo-politică ori de fenomenele meteo extreme”, spune Ioan Popa, preşedintele şi fondatorul Transavia.

Transavia, companie fondată în urmă cu 33 de ani, a finalizat 2023 cu o cifră de afaceri de peste 1 miliard de lei (aproximativ 202 mil. euro) şi estimează o dublare a afacerilor şi a profitului până în 2026. Cu rezultatul obţinut anul trecut, Ioan Popa se alătură antreprenorilor români care au transformat carnea în bilet de intrare în clubul miliardarilor în lei, cum sunt Justin şi Andra Paraschiv (Carmistin), Grigore Horoi (preşedintele Agricola), Bogdan Stanca (Aaylex One) şi Radu şi Cristina Timiş (Cris-Tim).

Această creştere din ultimii ani a fost influenţată şi de inflaţie - din decembrie 2022 până în decembrie 2023, preţul cărnii şi produselor din carne a crescut cu circa 10%, conform datelor de la INS. Cu toate acestea, a depins şi de abilitatea managementului companiilor din acest sector de a se adapta. „Modelul integrat 100%, ne-a permis să controlăm riscurile şi să fim rezilienţi, să ne consolidăm poziţia în piaţă şi să ne creştem performanţele”, a subliniat Ioan Popa.

Alte companii, în faţa fluctuaţiei vânzărilor, s-au adaptat prin diversificare şi atragerea unei noi clientele, iar astfel au reuşit să rămână competitive şi să se dezvolte în continuare.

„Dezvoltăm categoriile unde suntem deja prezenţi şi suntem orientaţi spre inovaţie; nu vom schimba strategia. În fiecare an lucrăm la produse noi, însă, statistic, rata de succes este undeva la 30%. Nu toate performează, cifra de afaceri se face în continuare cu produsele consacrate, însă produsele inovatoare răspund unei nevoi de nişă şi adaugă valoare la reputaţia brandului Agricola”, a spus Grigore Horoi, preşedintele grupul Agricola din Bacău.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
carne,
miliardari,
produse,
afaceri,
antreprenori

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.