PSD: Oltenia riscă să rămână izolată de Europa
Oltenia riscă să rămână izolată de Europa din cauza lipsei de viziune pe care o au cei care au elaborat Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, transmite preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Cosmin Vasile.
Conform PSD, investiţiile cuprinse pentru cele cinci judeţe ale regiunii Oltenia sunt infime, comparativ cu „planurile măreţe pe care alte regiuni au reuşit să le treacă pe lista care va fi înaintată de Guvern la Bruxelles”.
„Drumul expres Craiova-Lugoj nu există pe această listă! Mai mult decât atât, această legătură rutieră nu a fost prinsă nici la elaborarea proiectelor finanţate prin Programul Operaţional de Transport. În acest fel, bugetarea studiului de fezabilitate pentru drumul Craiova-Lugoj va rămâne la stadiul de simplu document, fără nicio finalitate. Acesta este motivul pentru care, în calitate de preşedinte al Consiliului Judeţean Dolj, alături de preşedinţii consiliilor judeţene din Vâlcea, Olt, Gorj şi Mehedinţi, fac un apel către factorii de decizie să prindă elaborarea proiectului tehnic şi execuţia drumului expres Craiova-Lugoj în proiectul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă sau cel al Programului Operaţional de Transport”, arată, într-o postare pe Facebook, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Cosmin Vasile.
Acesta adaugă că a scris o scrisoare semnată de toţi preşedinţii consiliilor judeţene din Oltenia, pe care a înaintat-o către Camera Deputaţilor, Guvern, Ministerul Transportului şi Infrastructurii şi Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene. Semnatarii avertizează despre consecinţele extrem de grave pe care le va avea excluderea unei întregi regiuni de la şansa finanţării şi a creşterii durabile.
„Dezvoltarea economică şi socială a celor cinci judeţene va avea de suferit dacă sud-vestul României nu o să fie legat de vestul ţării şi de întreaga Europă, prin infrastructură de transport. Acest avertisment ar putea deveni realitate în mai puţin de un an, termenul până la care traseul autostrăzii Budapesta-Belgrad-Sofia va fi finalizat. Mai mult, artera rutieră care leagă Timişoara de vama Moraviţa a fost prinsă în proiectul Programului Operaţional de Transport. Odată cu finalizarea acestor două tronsoane de drum, podul Calafat-Vidin nu va mai reprezenta o alternativă pentru tranzitul dinspre Europa către ţările aflate la sud de Dunăre şi îşi va pierde importanţa. Prin scrisoarea celor cinci preşedinţi de consilii judeţene solicităm imperios prioritizarea drumului rapid Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş-Lugoj şi finanţarea acestuia prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă sau prin Programul Operaţional de Transport”, îşi încheie mesajul Cosmin Vasile.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro