Radu Timis Jr, CrisTim: Căutăm soluţii să integrăm producţia de carne şi lapte în produse cu valoare adăugată mare, pe care apoi să le exportăm
CrisTim, unul dintre cei mai mari producători de carne din România, are în plan să investească în extinderea zonelor de procesare şi în soluţii care să permită integrarea producţiei de carne şi lapte în mai multe produse cu valoare adăugată mare, pe care să le exporte ulterior.
Compania a anunţat recent că vrea să investească peste 75 de milioane de euro în perioada următoare pentru dezvoltare, estimând că aproape jumătate din acestă sumă va fi acoperită prin programul naţional multianual INVESTALIM, dedicat industriei alimentare.
“Cu fondurile obţinute de la INVESTALIM ne-am propus să intergăm mai multe verigi pe partea de procesare. Căutăm diverse metode să integrăm şi producţia de carne, şi pe cea de lactate, în multiple produse cu valoare adăugată mare, pe care să le putem exporta ulterior. Astăzi exportăm 18% din cifra de afaceri”, spune Radu Timiş jr., CEO al CrisTim.
Compania, fondată de Radu Timiş Sr., deţine trei fabrici: de mezeluri (la Filipeştii de Pădure), de lactate (la Boldeşti Scăeni) şi ready meal.
Din cei 2.500 de angajaţi, mai mult de 1.500 lucrează direct în producţie, iar directorul companiei afirmă că este din ce în ce mai greu să găsească forţă de muncă specializată.
“A devenit o misiune să investim şi să şcolim potenţialii angajaţi. Industria noastră este şi foarte specifică pentru că şi mediul de lucru este unul dificil, vorbim despre muncă care se desfăşoară la temperaturi cuprinse între 3-8 grade şi este foarte greu să convingi astăzi pe cineva să lucreze în acest mediu, pe un salariu sensibil peste pragul minim. Deşi am demarat multe programe de învăţământ dual atât la nivel de liceu cât şi la nivel universitar este clar că problema a devenit deja una sistemică. Generaţiile de astăzi nu mai sunt interesate să lucreze în acest domeniu”.
Din perspectiva lui Radu Timiş jr este important ce face statul şi cum poate să ajute companiile în pregătirea angajaţiilor pentru meseriile existente, dar şi ale viitorului.
“Ca angajator, avem un rol important în a investi în oameni, dar şi statul trebuie să creeze baza solidă de învăţământ care să favorizeze apetenţa acestor oameni de a se integra într-un sistem de lucru”.
Grupul, cu afaceri anuale de peste 200 de milioane de euro, are peste 130 de clienţi în 20 de ţări şi exportă circa 5.000 de tone de produse annual, cu o pondere de circa 18% din cifra de afaceri a companiei.
“Suntem unii dintre cei mai mari contributori la balanţa de deficit comercial, în sensul că suntem cel mai mare importator de carne din România, aproape 40.000 tone de carne pe an, echivalentul a peste 100 mil. euro, bani care ar fi putut rămâne în economia locală dacă am avea o producţie locală dezvoltată. Toţi aceşti bani dispar însă pe întregul lanţ de integrare pe verticală. Aici este marea provocare pentru toţi jucătorii implicaţi - cum reuşim să transformăm o industrie vitală. Siguranţa alimentară a unei ţări trebuie să fie subiect de siguranţă naţională”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro